Izračun kazalnika donosnosti.  Donosnost naložbe (ROI) – metode izračuna

Izračun kazalnika donosnosti. Donosnost naložbe (ROI) – metode izračuna

Če že vlagate v različne poslovne projekte ali marketinške aktivnosti (kontekstualno oglaševanje in drugi načini promocije), je ta članek namenjen prav vam. Vsebuje podrobne informacije o donosnosti naložbe (ROI), ki je eden najpomembnejših parametrov v poslovnem okolju.

Vsak oglaševalski kanal (kontekstualno oglaševanje, offline pasice, distribucija letakov itd.) in nekateri poslovni projekti (start-upi, projekti modernizacije) potrebujejo stalno spremljanje donosnosti naložbe. To je potrebno za izboljšanje učinkovitosti in pravilno razporeditev proračunov. Zahvaljujoč trenutnim sistemom internetne analitike na spletnem mestu ni težko pridobiti podatkov za analizo ROI. Za Direct lahko konfigurirate .

Kaj je donosnost naložbe (ROI)?

ROI(Return On Investment) je razmerje donosnosti naložbe, kazalnik donosnosti naložbe. V odstotkih prikazuje donosnost (če je vrednost večja od 100 %) ali nedonosnost (če je vrednost manjša od 100 %) določenega zneska denarja, vloženega v določen projekt. Za izračun tega kazalnika se uporabljajo naslednji podatki:

  • Stroškovna cena izdelek (ali storitev) - vključuje absolutno vse stroške za nakup delov za izdelke, dostavo v skladišče, proizvodnjo blaga, plače zaposlenih itd.
  • dohodek- končni dobiček od prodaje izdelka ali storitve.
  • Znesek naložbe- skupni znesek denarja, ki je deloval kot naložba, na primer proračun za kontekstualno oglaševanje.

Formula ROI (izračun donosnosti naložbe)


Obstaja več formul za oceno indeksa ROI. Začnimo z najpreprostejšim in najbolj priljubljenim, ki ga uporablja večina lastnikov spletnih podjetij. Uporablja se lahko tudi za Yandex Direct:

ROI=(prihodek - stroški)/znesek naložbe*100%

Če od dobička odštejemo stroške, dobimo končni dobiček, torej naš realni zaslužek. Razmerje med končnim dobičkom in zneskom naložbe kaže, kolikokrat je prvi večji od drugega. Zaradi udobja v zadnjem koraku pomnožimo s 100%. Če je dobljeno število manjše od 100, se naložba ne izplača.
Če k prejšnjemu izračun dodaj obdobje, potem dobimo drugo formulo za izračun, ki jo uporabljajo finančniki:

ROI(obdobje)= (Znesek naložbe na koncu obdobja + Dohodek za izbrano obdobje - Znesek opravljene naložbe) / Znesek naložbe

Če smo natančni, ta formula izračuna donos v obdobju posedovanja sredstva. Z uporabo izračunov v praksi lahko ugotovite, za koliko se je znesek gotovinskih vlog povečal do konca obravnavanega obdobja.

Ker moramo vi in ​​jaz izračunati donosnost naložbe v smeri srednjih in malih podjetij, bosta zadostovali zgornji formuli. Govorili bomo samo o donosnost naložb za spletno oglaševanje, zlasti Yandex Direct. Nato bom pokazal primer izračuna na prvi formuli.

Primer izračuna kazalnika ROI z uporabo formule

Zgornja formula ima zadostno prilagodljivost, zato je izračun lahko in mora biti podroben. Z drugimi besedami, ROI je mogoče izračunati:

Vzemimo za primer spletno trgovino velikih plišastih igrač v Moskvi, ki prodaja plišaste Pande, Medveda in Zajca. Vsak izdelek v Yandex Direct ima svojo oglaševalsko akcijo. Nato je bilo izračunano število naročil za vsako od njih. Podatki so predstavljeni spodaj:

Z zamenjavo podatkov o naročilih za izdelek "Pandas" v formulo izračunajte ROI:

ROI=(1000-600)*8/2670*100%=119,9%

Enako velja za drugo blago. Zaradi tega je kljub temu, da je marža pri prodaji medvedov višja, prav tako tudi število naročil, oglaševalska akcija Iskanje medvedov na meji donosnosti naložbe. Toda plišaste pande z najnižjimi maržami so pokazale najboljše rezultate.

Za izračun ROI smo uporabili fiksne stroške in prihodke od prodaje, torej maloprodajno ceno plišastih igrač.

Vsak od vas lahko naredi podobni izračuni in prepoznati prednosti in slabosti nekaterih vrst oglaševanja ali blaga, še posebej, ker ima Direct zdaj grivna in tako naprej. Za vse bralce blogov sem pripravil Excelovo preglednico z različnimi možnostmi formule. Po prenosu morate le zamenjati svoje podatke. Odstotek donosnosti naložbe se izračuna samodejno. Datoteka je bila naložena na Yandex.Disk.

Izboljšamo oglaševalsko akcijo, pri čemer štejemo ROI!

Sama analiza razmerja donosnosti naložbe ne daje nobenih rezultatov. Najbolj zanimivo se začne šele po ustrezni prilagoditvi oglaševalskih kanalov, za katere je bil narejen izračun. Potrebni ukrepi so naslednji:

  1. Povečajte moč obstoječih kampanj z najvišjo donosnostjo sredstev. Na primer:
    1. Povečajte položaje oglasov z dodelitvijo višjega .
    2. Povečajte število ključnih besednih zvez na to temo, .
  2. Zmanjšajte moč oglaševalskih akcij, ki imajo najnižjo donosnost naložbe. Na primer:
    1. Zmanjšajte število netransakcijskih zahtev in zahtev z nizko konverzijo.
    2. Znižajte ceno na klik, medtem ko ostanete v izbranem bloku.
    3. Uredite besedila oglasov tako, da naslovu dodate ceno artikla.
    4. Zmanjšajte odstotek porabe za tematska spletna mesta, če obstajajo.

Analiza ROI je treba izvajati mesečno za spremljanje trenutne uspešnosti. Navsezadnje bo to dalo nesporno prednost pred konkurenti, ki ne vodijo podrobne statistike. Poznavanje razmerja donosnosti naložbe omogoča povečanje donosnosti vloženih sredstev z njihovo kompetentno distribucijo.

S spoštovanjem, Alexander Bozhkov!

,

Izračun donosnosti naložbe vam bo pomagal oceniti učinkovitost vašega oglaševanja, pa tudi smotrnost prevzemanja tveganj v vašem podjetju.

Ustvarjanje spletne trgovine ali katerega koli podobnega podjetja je pogosto izpostavljeno določenim tveganjem in preizkušnjam. Izvajanje oglaševalskih kampanj jasno kaže, katere od njih imajo visoko povračilo in katere so, nasprotno, neučinkovite.

Z vlaganjem časa, denarja, truda in pogosto vsega naštetega pričakujete oprijemljive rezultate. Od tod izvira izraz ROI (Return on Investment), ki je pokazatelj donosnosti naložbe. V širšem smislu je donosnost naložbe finančni kazalnik, ki vam omogoča, da ocenite donosnost določenih stroškov naložbe.

ROI= (dobiček - stroški) / stroški * 100 %

Ta formula vam pomaga analizirati stroške priložnosti za rast vašega spletnega podjetja.

Primeri izračuna ROI za različna poslovna opravila

Zdaj si bomo ogledali primere, kako to formulo uporabiti v praksi. Do danes ni enotne standardne metode za izračun ali uporabo ROI za e-trgovino. Pravzaprav lahko izračunate povračilo katerega koli podjetja, kot je prikazano v naslednjih primerih.

Primer #1. Pridobitev posojila za mala podjetja

Posojila v tej kategoriji vam omogočajo financiranje vsega od razvoja nove linije izdelkov in nakupa opreme do plačila vsakodnevnih stroškov. Vendar pa obstajajo slabe novice - takšna posojila niso brezplačna in morate vnaprej izračunati stroške te vrste financiranja in kako bo njegova uporaba kratkoročno in dolgoročno vplivala na prihodke.

Posel raste, hkrati pa je težko nadzorovati razpoložljivost blaga na (virtualnih) policah. »Ni na zalogi« postaja pogost pojav v vaši spletni prodajalni, zato morate kupiti dodatne izdelke in opremo, da boste sledili naraščajočemu povpraševanju.

Pri izračunih se izkaže, da je za nakup blaga potreben znesek 55.000 rubljev. Za ta znesek ste dobili kratkoročno posojilo z dveletno dobo odplačevanja s fiksno obrestno mero 15 % in 3 % bančno provizijo za odobritev posojila.

Takšne posojilne provizije vodijo do zaključka, da bo končna obrestna mera 18,13 % (kar se na prvi pogled sliši precej drago). 2.666 rubljev bo mesečno plačilo za to posojilo.

Vendar pa vsi opravljeni izračuni kažejo, da bo nakup dodatne opreme povečal dohodek podjetja za 6000 rubljev, pridobitev tega posojila pa ne bo pokrila le mesečnih plačil posojila, ampak bo prinesla tudi dodaten dohodek v višini 3333 rubljev.

Formula za izračun ROI za ta primer bo videti takole: ROI = (3.333 - 2.666) / 2.666 = 0,25 ali 25 %

Kljub dejstvu, da dejanska obrestna mera za posojilo presega 18%, vam bo donosnost naložbe v višini 25% omogočila dodatni dobiček.

Primer #2. Prenova spletne strani

Zasnova spletne trgovine lahko poveča ali obratno negativno vpliva na prodajo. Pravzaprav večina spletnih nakupovalcev zaupa spletnemu mestu samo na podlagi njegove zasnove. Morda mislite, da moja spletna stran dobro dela! In če se vlaganje v posodabljanje zasnove spletnega mesta morda zdi nedostopen luksuz - zlasti ob pomanjkanju sredstev -, se morate spomniti možnega dobička in donosnosti naložbe - to je ROI.

Če pogledate primer, v katerem smo preprosto posodobili spletno stran in izboljšali njen vmesnik, lahko vidite konkretne rezultate.

Relativno preprosta metoda za ocenjevanje donosnosti naložbe v tej situaciji je primerjava stroškov posodobitve spletnega mesta ali rešitev za personalizacijo glede na dohodek, ustvarjen s to naložbo.

Na primer, če vzamete del letnega proračuna podjetja in plačate 4.000 $ za nadgradnjo trgovine na začetku novega leta, kar bo povečalo vaš mesečni prihodek za 294 % (kot v primeru Halo Headband) na 11.760 $ v januarju: (11.760 $ - 4.000 $) / 4.000 $), kjer bo donosnost naložbe 194-odstotna.

Uporaba formule ROI (141.120 $-4.000 $/4.000 $) povzroči donosnost naložbe 3428%.

Tako je lahko prenova spletnega mesta zelo obetavna ideja, če trenutni dizajn že dolgo ni bil posodobljen.

Primer #3. Tržna formula ROI

Trženje je sestavni del vodenja e-poslovanja. Zelo pomembno je, da je blagovna znamka vidna, obstaja jasna povezava s ciljno publiko, vložek v marketing pa je maksimalno izkoriščen.

Obstaja več različnih načinov za izračun ROI z vidika trženja. Na primer, povečanje prodaje določene kategorije blaga lahko služi kot merilo za učinkovitost določene marketinške strategije. Oglejmo si za primer več oglaševalskih kanalov.

Vredno je biti pozoren na to, kateri od oglaševalskih kanalov prinašajo visoke in kateri nizke ravni dohodka. Zlasti primer kaže, da je smiselno proračun za ciljanje Vkontakte usmeriti v Yandex.Direct ali SEO, če je te kanale še vedno mogoče povečati v vašem projektu, saj zagotavljajo boljšo donosnost naložbe (več dobička).

Izračun ROI: neočitne koristi

Na splošno ima izračun vračila številne prednosti s finančnega vidika, vendar je pri vlaganju vredno upoštevati številne nematerialne prednosti. Oglejmo si nekaj primerov, da to ponazorimo:

  • Primer #1: Če izdelka ves čas ni na zalogi, obstaja tveganje, da podjetje ne bo izgubilo le prihodkov, ampak bo najverjetneje izgubilo tudi stranke (ali vsaj zmanjšalo zadovoljstvo strank). Kupci morajo biti prepričani, da se lahko zanesejo na vašo trgovino, sicer bodo šli iskati izdelke v druge trgovine.
  • Primer #2: V primerjavi s posodobljenim spletnim mestom zastarelo spletno mesto daje vtis, da ni varno in nezanesljivo, kar potencialnim strankam preprečuje nakupe v vaši spletni trgovini. Poleg tega nudijo orodja za učinkovitejše delo s spletnim mestom. Posledično posodobitev spletne strani prihrani vaš dragoceni čas, spletno mesto postane bolj usmerjeno v stranke in poveča prodajo.
  • Primer št. 3: Trženje pomaga pritegniti pozornost potencialnih strank tako, da jih pretvori iz potrošnikov (tistih, ki kupujejo samo enkrat) v kupce (tiste, ki kupujejo redno). Trženje vpliva tudi na prepoznavnost blagovne znamke. Vse našteto kaže na pomen vlaganja v blagovno znamko.

Zelo pomembno je razmišljati veliko, ne omejeno na finančno stran vodenja internetnega poslovanja; pozitivne izkušnje in zadovoljstvo strank, učinkovit razvoj blagovne znamke, čas in trud – vse našteto je treba upoštevati pri izračunu ROI.

Če želite ugotoviti, kateri od oglaševalskih kanalov vam prinaša največ dobička in kateri od njih je nedonosen, morate nenehno spremljati stroške oglaševanja. Vendar ni dovolj samo vedeti, koliko ste porabili za določen kanal - pomembno je razumeti, ali se naložbe vanj izplačajo. Morda plačujete, a prodaja iz tega kanala ne povrne niti zneska, vloženega vanj.

ROI je okrajšava iz angleščine- donosnost naložb. To je koeficient, ki kaže donosnost naložbe v določen projekt (vključno z oglaševanjem). Običajno je izražen v odstotkih, redkeje lahko najdete njegov izraz v obliki ulomka.

Dober indikator jeROI 20% . Če je ta kazalnik več kot 1000%, to kaže na velik uspeh.

Recimo, da k vam pride prijatelj, ki odpre startup in zahteva 100.000 rubljev kot naložbo. Leto kasneje vam vrne 150 000. V tem primeru niste le dobili nazaj svojega denarja, ampak ste tudi nekaj zaslužili.

  • stroški blaga;
  • nastali dohodek;
  • znesek naložbe.

ROI se uporablja predvsem v tistih vrstah podjetij, kjer govorimo o naložbah, vlaganju denarja v nekaj – na primer zagon podjetij.

Če govorimo o naložbah v oglaševanje, potem je ta kazalnik pravilneje imenovati ROMI - donosnost naložbe v marketing, torej donosnost naložbe v marketing. Dejstvo je, da se v tem primeru obravnava po preprosti formuli, ne da bi se upoštevali stroški, na primer za logistiko itd.

Formula za izračun donosnosti naložbe v oglaševanje in trženje

Vsako podjetje sam spremeni formule za izračun ROI. Veliko jih je, vendar se bomo osredotočili na najbolj osnovne.

Najenostavnejša in najpogostejša formula za izračun ROI je naslednja:

Dohodek se nanaša na dohodek, ustvarjen z oglaševalskimi dejavnostmi. Se pravi, nakupi tistih strank, ki so prišle k vam ravno po zaslugi oglaševanja. Sodobni analitični sistemi omogočajo enostavno sledenje in izračun teh podatkov.

Druga različica te formule:

ROI= (prihodek-strošek)/znesek naložbe*100%.

Ta formula se pogosto uporablja za izračun.

S pomočjo ROI lahko razumete, kako dolgo se bo naložba v določen projekt izplačala. Najenostavnejša formula je deliti začetne stroške s povprečnim letnim denarnim tokom, ki ga prejme. Najbolj primeren je za izračun povračila startupa.

ROI (na obdobje) = (število naložb do konca obdobja + prihodek za obdobje - velikost naložb) / velikost naložb.

Najpogosteje pa se uporablja prva formula - je prilagodljiva in zelo preprosta. Uporablja se lahko za izračun donosnosti naložbe:

  • v internetnem trženju v celoti;
  • v ločenem oglaševalskem kanalu (na primer v);
  • v ločen izdelek z visoko maržo;
  • za novo kategorijo izdelkov in še veliko več.

Poskusimo uporabiti to formulo in izračunati ROI za različne oglaševalske kanale.

Primeri izračunov

Analizirajmo situacijo. Imate spletno trgovino in tri oglaševalske kanale: SEO, kontekstualno oglaševanje in socialna omrežja.

V prvem mesecu ste naredili analizo in videli, da (številke so približne in daleč od realnosti :)):

Zdaj izračunamo ROI za vsak posamezen kanal.

ROI SEO=(7000-5000)/5000*100%=40%.

ROI SMM=(5000-3000)/3000*100%=67% (zaokroži navzgor).

ROI PPC=(25000-10000)/10000*100%=150%.

Kot rezultat, vidimo zelo zanimivo sliko. Če primerjamo promocijo iskanja in družbena omrežja, se je sprva zdelo, da je SEO bolj donosen. In od tam je prišlo več strank, večji je tudi dohodek. Toda če izračunamo ROI, se je SMM izkazal za bolj donosnega, tukaj smo vrnili več naložb. Če ste pozorni na povprečni račun, potem postane vse bolj jasno - dobili smo boljše stranke iz družbenih omrežij.

Kontekstno oglaševanje se je najbolje izplačalo – tukajROI 150 % in največ strank je s tega kanala. Toda bodite pozorni na povprečni ček: 25.000/100=250 rubljev, medtem ko nam ena stranka iz družbenih omrežij prinese 1.000 rubljev.

V tem primeru morate razmišljati o tem, kako povečati naložbe v SMM in kako spodbuditi stranke, ki prihajajo iz kontekstualnega oglaševanja, da kupijo več. Morda morate ponovno premisliti o svoji oglaševalski strategiji, oglasih ali ciljnih straneh.

Če želite to narediti, morate kopati globlje. A že preprost izračun učinkovitosti posameznega kanala je že pokazal, kateri je bolj učinkovit in kateri še ne deluje s polno zmogljivostjo. Čeprav se vsi izplačajo - in to je dobro.

Poskusite na ta način preveriti svoje oglaševalske kanale. Marsikaj vas lahko preseneti.

Izdali smo novo knjigo »Trženje vsebin družbenih medijev: Kako priti v glavo naročnikov in jih vzljubiti v vašo blagovno znamko«.

Naročite se

Več videoposnetkov na našem kanalu - naučite se internetnega trženja s SEMANTICO

Pomen ROI v trženju

V zadnjih nekaj letih je spletno oglaševanje odgriznilo velike tržne deleže na radiu, tisku in televiziji s hitrostjo, ki bi jo zavidala katera koli bakterija kvasovk. Milijoni proračunov za kontekst že dolgo niso nikogar presenetili, zato si vsak oglaševalec postavlja razumno vprašanje: kako natančneje izračunati učinkovitost naložb v oglaševanje in seveda povečati to učinkovitost do kozmičnih višin.

CR = število potencialnih strank ali naročil ali ciljnih dejanj/število ciljnega prometa *100%

Prejeli ste 100 zadetkov, število ciljnega prometa je 1000, nato je konverzija 10%.

In kakšen sklep je mogoče sklepati o donosnosti oglaševalskega kanala iz zgornje formule? Ja, nobenega.

Univerzalne predloge za izbiro KPI ni: za vsako vrsto dejavnosti v določeni situaciji je primerna določena metrika ali celo nabor meritev.

Zgodba o vseh KPI-jih, ki obstajajo v naravi, vas bo spravila v zehanje, zato sem izbral najbolj priljubljene med njimi, tiste, ki se najpogosteje uporabljajo za analizo učinkovitosti oglaševalskih kampanj na internetu.

Nekaj ​​primerov izračuna KPI za radovedne

  1. CPA (Cost per action) - strošek akcije.

CPA nam omogoča določitev stroškov ciljnega dejanja.

  1. CPO (cena na naročilo) - strošek naročila

Tukaj že upoštevamo, koliko nas nakup stane.

  1. ROI (return of investment) - donosnost naložbe. Kvote zadete! Omogoča vam, da ocenite donosnost naložbe v oglaševanje.
  1. Vrednost obiska. Koeficient je neprecenljiv za določanje ponudb v oglaševalskih akcijah.

Formula:

Vrednost obiska = prihodek/število obiskov

  1. RRR (delež stroškov oglaševanja). Ta meritev je priljubljena pri spletnih trgovcih.

Z razlogom sem pohvalil razmerje ROI. Več o tem vam bom povedal spodaj.

In zdaj pravzaprav o koeficientu ROI pri oglaševanju

Na prvi pogled je izračun ROI videti kot preprosta formula, o kateri sem govoril na samem začetku: dohodek - stroški / stroški * 100. Vendar ni vse tako preprosto.

V idealnem primeru je treba od dohodka odšteti ne samo stroške oglaševanja, temveč tudi skupne stroške izdelka (stroški njegove izdelave, prevoza, plače zaposlenim itd. stroški). Te dodatne parametre je treba upoštevati, če je vaša naloga določiti donosnost naložb z natančnostjo nakita.

Lažji način

Uporabljajo ga številni internetni tržniki, tudi pri delu s spletnim oglaševanjem:

Tukaj je, da vidite:

(800 milijard dolarjev prihodka - 400 milijard dolarjev vrednosti oglasa) / 400 milijard dolarjev vrednosti oglasa * 100 = 100 %

Zelo preprosto in jasno, vse lahko izračunate v mislih.

Če se je vaša številka izkazala za pozitivno, potem lahko domnevamo, da se je naložba izplačala, če je šlo kaj narobe z negativnim številom :(

Napreden način

Formuli dodajte piko:

ROI (obdobje) = (naložba do konca določenega obdobja + dohodek za dano obdobje - znesek opravljene naložbe) / znesek opravljene naložbe

Nakopičeno. Toda formula jasno pove, za koliko se je znesek vloženih sredstev povečal do konca izračunanega obdobja.

Zakaj morate izračunati ROI

  • en oglaševalski kanal (na primer neposreden);
  • več oglaševalskih kanalov (vse oglaševanje na internetu);
  • ločen izdelek (posteljna omarica);
  • skupine izdelkov (gospodinjsko pohištvo).

Tako lahko vsak prepozna prednosti in slabosti oglaševalske kampanje določene storitve ali izdelka. Zahvaljujoč sodobnim sistemom spletne analitike je postalo lažje pridobiti podatke za analizo ROI, vendar še vedno obstajajo težave. Cilje sledenja prodaje lahko nastavite v Google Analytics in Ya metric, če pa vam vaša stranka ni pripravljena razkriti marže izdelka (ali koliko je zaslužila) ali vam ne dovoli prenosa teh podatkov v analitične sisteme, potem ne boste mogli izračunati donosnosti naložbe.

Seveda analiza brez nadaljnjih ukrepov ne bo dala ničesar. To je super spodbuda za izboljšanje delovne učinkovitosti.

Zabavno je v tem, da izdelki, za katere stranka meni, da bi morali prinesti največ dobička, niso vedno tisti, ki kažejo najboljšo donosnost naložbe. In tu vas bo čarobna formula ROI rešila pred porabo denarja.

Strokovnjak za PPC, oborožen s poznavanjem ROI in kako ga izračunati, bo vso svojo strast posvetil tistim oglaševalskim kampanjam, ki kažejo najvišjo donosnost sredstev. Če se nočne omarice prodajajo bolje od pufov, se bo osredotočil na nočne omarice, dvignil CPC in potisnil oglase na najvišja mesta. In pri akcijah s skromnim razmerjem vračila bo prihranil vaše pošteno zaslužene rublje z nastavitvijo majhne cene na klik in zmanjšanjem števila oglasov, spremenil pa bo tudi besedila in naredil kup drugih uporabnih manipulacij.

Posledično je denar pravilno razporejen in dobiček iz akcij se poveča.

Nasvet: naj bo analiza ROI mesečni ritual.

ROI (donosnost naložbe) je stopnja donosnosti naložbe. Omogoča vam izračun učinkovitosti naložb podjetja. V članku vam bomo podrobneje povedali, kaj je ROI, kako ga izračunati, dali bomo formule in primere izračuna.

V tem članku se boste naučili:

Kaj je ROI?

ROI je merilo donosnosti naložbe, ki se uporablja za oceno donosnosti naložbe. Odraža donosnost projekta v odstotkih – če je vrednost večja od 100 %, ali nedonosnost – če je vrednost manjša od 100 %.

Vprašanje vrednotenja alternativnih predlogov je še posebej pomembno v razmerah omejenih finančnih sredstev. Pred vlaganjem denarja vlagatelji določijo izvedljivost in pričakovano učinkovitost svojih naložb, za kar izračunajo donosnost naložbe (ROI).

Formula za izračun ROI

Obstaja več formul za izračun ROI. Najpogosteje uporabljeno je naslednje:

ROI = (prihodek - stroški) / znesek naložbe * 100 %

Za izračun razmerja ROI so potrebni naslednji podatki:

  • nabavna vrednost - stroški za nakup surovin in materialov, dostava, proizvodnja, stroški trženja in oglaševanja itd.;
  • dohodek - končni dobiček od prodaje izdelka ali storitve;
  • znesek naložbe - znesek vloženega denarja.

Normativna vrednost donosnosti naložbe

Razmerje med dobičkom in zneskom naložbe kaže, kolikokrat je prvi večji od drugega. Če je nastala vrednost manjša od 100, se naložba ne bo izplačala (glej tudi).

Primer izračuna ROI

Na pogojnem primeru razmislite o primerjavi donosnosti naložbe v razvoj treh vrst izdelkov:

Naložbe v razvoj

Količina

Stroškovna cena

Izdelek 1

Izdelek 2

Izdelek 3

Izračuni:

Izdelek 1 = ((1350 - 1012) * 9) / 2804 = 108,5 %

2. izdelek = ((1450 - 1015) * 11) / 4600 = 104 %

3. izdelek = ((980 - 755) * 8) / 1.581 = 113,9 %

Rezultati izračunov kažejo, da ima produkt 2 najvišjo vrednost v smislu mejne donosnosti in v absolutnem smislu prinaša večji dobiček, vendar je donosnost naložbe vanj najmanjša. Toda produkt 3 z najnižjim mejnim dobičkom je pokazal najboljše rezultate glede učinkovitosti naložb. Vodje lahko prilagodijo politiko promocije izdelkov: povečajo količine za izdelek 3, optimizirajo stroškovno ceno, da povečajo mejno dobičkonosnost. Hkrati je pomembno vzpostaviti ravnovesje, da aktivnost in povečana naložba v produkt 3 ne povzročita zmanjšanja donosnosti naložbe. Za to je pomembno, da ga sproti izračunavamo in spremljamo dinamiko ter pravočasno sprejemamo vodstvene odločitve. .

Ocena dobičkonosnosti za obdobje

Če prejšnji formuli dodamo obdobje, nam bo to omogočilo oceniti dobičkonosnost za obdobje posedovanja sredstva in za koliko se je znesek vloženih sredstev povečal do konca obdobja:

ROI = (skupna naložba ob koncu obdobja + dobiček obdobja - znesek naložbe v obdobju) / znesek naložbe v obdobju * 100 %

ROI = (dobiček + (prodajna cena - nakupna cena)) / nabavna cena * 100 %

kjer je dobiček dohodek, ki je prejet za ves čas, ko je sredstvo (kapital) v posesti;
Nabavna cena je cena, po kateri je bilo sredstvo (kapital) kupljeno;
Prodajna cena je cena, po kateri bo sredstvo (kapital) prodano ob koncu obdobja imetja.

Formula ROI za izračun učinkovitosti oglaševanja

V oglaševalski industriji se ROI uporablja za ocenjevanje posameznih oglaševalskih akcij. V tem primeru se uporablja poenostavljen izračun, ki ne upošteva stroškov nabave, logistike, plač itd. Predračun vključuje samo stroške oglaševalske akcije. Glede na to je bolj pravilno imenovati kazalnik ROMI (donosnost naložbe v trženje), ker ocenjuje učinkovitost trženjskih naložb. Formula za izračun je videti tako:

  • mejna dobičkonosnost ali pribitek (glej tudi izračun in analiza mejnega dobička na primeru );
  • proračun oglaševalske kampanje
  • prihodki od oglaševalskih kampanj.

Če je vrednost kazalnika večja od 100%, potem to pomeni, da so se naložbe v oglaševanje v celoti izplačale in ustvarile dobiček. Če je vrednost 100%, ste zaslužili dvakrat toliko, kot ste vložili v oglaševalsko akcijo. Negativna vrednost nakazuje nasprotno – naložbe v oglaševanje niso bile učinkovite.

Primer izračuna ROMI

Izračunajmo vrednost ROMI na primeru, če vemo mejna dobičkonosnost (%):

  • mejna dobičkonosnost 25 %
  • oglaševanje stane 190 tisoč rubljev,
  • dohodek 970 tisoč rubljev.

Rezultat: Bruto dobiček \u003d 970 * 0,25 \u003d 242,5 tisoč rubljev.

ROMI = (242,5 - 190) / 190 * 100 % = 27,6 %

Indikator ROMI ima napake, ker ne upošteva vseh stroškov poslovanja v času oglaševalske akcije. Toda v tem primeru je pomembna dinamika sprememb - to je objektiven kazalnik. Takšno analizo je priporočljivo opraviti vsaj enkrat na mesec. S sledenjem donosnosti naložbe jih je mogoče bolj kompetentno porazdeliti, da bi povečali donosnost naložbe.

Kakšna je razlika med ROI in ROMI

Razlika med obema indikatorjema ROI in ROMI je v tem, da je ROI najbolj splošen koncept in kaže učinkovitost vsake naložbe. ROI je pravzaprav finančni kazalnik, vendar so tržniki to razmerje sprejeli in ga začeli uporabljati pri ocenjevanju posameznih marketinških akcij, zaradi česar se je pojavil bolj konkreten primer - indikator ROMI - donosnost naložbe v marketing.

Analiza ROI

ROI je relativni kazalnik, pri primerjavi več naložbenih objektov pomaga prepoznati objekt, ki bo prinesel največjo donosnost naložbe. Hkrati so lahko v absolutnem smislu kazalniki dobička pri drugih projektih višji.

Po razvrščanju projektov postane jasno, kateri od njih zahtevajo nadaljnji razvoj in promocijo, katere pa je treba prekiniti.

Ko govorimo o strukturi ROI, obstajajo štiri kategorije potencialnega dobička, ki ga podjetje lahko prejme kot rezultat projekta:

  • zmanjšanje delovne intenzivnosti (stroški dela);
  • znižanje kapitalskih stroškov (znižanje stroškov materiala, pisarniškega materiala, stroškov tiskanja, stroškov energije itd.);
  • povečanje produktivnosti dela (običajno doseženo z izvajanjem rešitev, ki vodijo do zmanjšanja prisilnih izpadov sistema ali povečanja učinkovitosti opravljanja določenih nalog);
  • poslovni dobiček (praviloma gre za povečanje realnega dobička podjetja, ki ga lahko dosežemo s povečanjem ravni prodaje, povečanjem dobička na stranko ipd.).

Pogosto se postavlja vprašanje – zakaj za izračun donosa uporabljati štiri različne kategorije. Odgovor je preprost: vsaka kategorija služi za prikaz pomembnega vidika razmerja med prihodki in izdatki. Skupaj omogočata dokaj natančno oceno uspešnosti projekta kot celote.

Prednosti in slabosti ROI

Resna pomanjkljivost ROI je, da ne upošteva časa dobička. Vsakič, ko se denar vloži v projekt, ga »konzerviramo«, dokler ne začne prinašati dobička. Denar, zbran v enem projektu, ni mogoče vložiti v drugega. Zato bi morali vlagatelji upoštevati prednosti zgodnjega denarnega toka iz naložb, da bi imeli sredstva za druge naložbe.

Obstajajo tudi druge slabosti:

  1. Izračun temelji na računovodskem dobičku, ki je lahko odvisen od različnih računovodskih metod.
  2. ROI je relativno merilo in zato ne upošteva višine naložbe.
  3. Trajanje projekta se ne upošteva
  4. Časovna vrednost denarja je prezrta.

Vendar ima to razmerje tudi prednosti:

  • Izračuni so preprosti in jih je mogoče opraviti dokaj hitro.
  • Uporablja se dobro znan koncept merjenja dobičkonosnosti v odstotkih.
  • Računovodski dobiček je mogoče enostavno izračunati iz računovodskih izkazov.
  • Pokriva celotno trajanje projekta.
  • Menedžerji in vlagatelji so navajeni razmišljati v smislu dobička, zato jim je ta metoda bolj razumljiva.

sklepi

Za popolno oceno učinkovitosti naložbenih naložb z vidika lastnika, investitorja, banke ali državnih organov je treba upoštevati različne komponente projekta. Pri izdelavi samo enega sklopa kazalnikov uspešnosti lahko obstaja nevarnost neustrezne zastopanosti projekta z vidika drugih deležnikov.