![Hogyan kell számolni a rajokat. A befektetés megtérülése (ROI) – számítási módszerek](https://i0.wp.com/investoriq.ru/wp-content/uploads/2016/12/141.jpg)
Különféle gazdasági forrásokban olyan rövidítésekkel találkozhat, mint a ROI és a ROR. A pénzügyi teljesítményről van szó. Az első esetben léteznek a befektetés megtérülésének vagy a befektetés megtérülésének fajtái. A második esetben a megtérülési ráta. Ez a mutató szokásosan egy beruházási projekt jövedelmezőségének vagy veszteségességének mértékét jelzi.
Az orosz nyelvű irodalomban ezeknek a mutatóknak más elnevezésük is lehet. Különösen nevezhetjük a befektetett pénzeszközök megtérülésének, megtérülési rátának, a befektetett tőke megtérülési szintjének.
Minden sikeres befektető nagy figyelmet fordít a ROI-ra. A befektetés megtérülésének konkrét értékeinek megértése szükség esetén lehetővé teszi a megfelelő beruházási projekt időben történő módosítását és módosítását. Ami a befektető szakmai tevékenységének hatékonyságának növekedéséhez vezet.
A ROI-t általában százalékban fejezik ki. Abban az esetben, ha ez meghaladja a 100%-ot, a befektető befektethet az elemzett beruházási projektbe, mivel annak jövedelmezősége bizonyítottnak tekinthető. Ha a mutató 100% alatt van, akkor nagy a valószínűsége annak, hogy a befektetett tőke nem térülhet meg.
A ROI kiszámításakor általában a következő adatokat használják:
Számos képlet létezik a ROI kiszámítására. Ezek közül a legegyszerűbb:
Ahogy fentebb is írtuk, egyfajta vízválasztó, a jövedelmezőség és a befektetés megtérülési pontja a 100%-os eredmény. A magasabb érték a beruházási projekt jövedelmezőségét, az alacsonyabb érték pedig a veszteségességét jelzi előre.
A gyakorlatban sok sikeres befektető megszokta, hogy havi rendszerességgel számolja a befektetés megtérülését. Ez a megközelítés garantálja a befektetés megtérülésének meglévő dinamikájának nyomon követését, és ezáltal segít rendkívül teljes és objektív képet kapni arról, hogy mi történik.
A ROI lehetővé teszi a tőkebefektetések szinte minden típusának megtérülésének kiszámítását. Ugyanakkor van néhány kivétel ez alól a szabály alól.
A ROI a következő területek elemzését teszi lehetővé: direkt marketing, eladásösztönzés, vásárlói hűségprogramok és mások.
A nehézségek a ROI kiszámításakor kezdődnek, amikor az elemzett marketingesemény összetett, és nem osztható fel megfelelően alkotóelemeire. Ezenkívül lehetetlen kiszámítani a marketingkutatás költségeit.
Teljes egészében a befektetett tőke megtérülése. Oroszra lefordítva ez a befektetés megtérülését jelenti. Ezt az arányt használják a pénzügyi kimutatások elemzésekor a vállalat jövedelmezőségének felmérése érdekében.
A ROIC érték a gazdálkodó szervezet fő tevékenységébe történő tőkebefektetés hatékonysági fokát mutatja. Ennek a mutatónak az értéke lehetővé teszi a külső befektetők által befizetett tőke megtérülésének meghatározását.
Vagyis a beruházási projektbe fektetett pénz tényleges megtérülésével foglalkozunk.
A ROIC egyfajta mutató, amely tükrözi a vállalat sikerességét a beszámolási időszakban, amely a jelenlegi elemzés tárgya. A potenciális befektetők különösen érdeklődnek a helyes számítás iránt.
Két lehetőség van a vizsgált mutató kiszámítására. Az első esetben:
A második esetben:
Annak érdekében, hogy a számítások helyesek legyenek, egy fontos pontot figyelembe kell venni. A nettó működési bevételt a korrigált adók levonása után kell kezelni.
Ennek a mutatónak a kiszámításakor az adatokat az éves vagy negyedéves eredménykimutatásból kell átvenni, az elemzést végző személy konkrét céljaitól függően.
A ROIC-ot olyan mutatóként használják, amely jelzi egy adott vállalkozás azon képességét, hogy hozzáadott értéket termeljen a versenytársakkal összehasonlítva. Egyrészt, ha a mutató szintje elég magas, akkor ez a szakszerű és hozzáértő gazdálkodás bizonyítékának tekinthető. Másrészt ennek az együtthatónak a magas értéke azt jelentheti, hogy a vállalkozás menedzsere csak a profit teljes kicsavarására koncentrál. Ebben az esetben a vállalkozás növekedésének és fejlődésének lehetőségét feláldozzák a jövedelmezőség érdekében.
Így megértjük, hogy a befektetés megtérülési mutatója csak közvetett kifejezése a vállalkozás valós értékének.
Új könyvet adtunk ki, a Tartalommarketing a közösségi médián címmel: Hogyan kerüljünk az előfizetők fejébe, és legyünk szerelmesek a márkába.
Még több videó a csatornánkon – tanulja meg az internetes marketinget a SEMANTICA segítségével
Az elmúlt néhány évben az online reklámozás kiharapta a rádió-, nyomtatott- és televíziópiacot – minden élesztőbaktérium irigyelni fogja a növekedési ütemét. A kontextusra szánt költségvetések milliói már régóta nem leptek meg senkit, ezért minden hirdető feltesz egy ésszerű kérdést: hogyan lehet pontosabban kiszámítani a reklámbefektetések hatékonyságát, és természetesen ezt a hatékonyságot kozmikus magasságokba emelni.
CR = leadek vagy megrendelések vagy célzott műveletek száma / megcélzott forgalom száma * 100%
100 találatot kapott, a célzott forgalom száma 1000, akkor a konverzió 10%.
És a fenti képletből mire lehet következtetni a hirdetési csatorna jövedelmezőségére? Igen, egyik sem.
A KPI-k kiválasztásához nincs univerzális sablon: egy adott mérőszám vagy akár egy mérőszámkészlet alkalmas minden tevékenységtípushoz egy adott helyzetben.
A természetben létező összes KPI-ről szóló történet ásításra késztet, ezért ezek közül kiválasztottam a legnépszerűbbeket, azokat, amelyeket leggyakrabban az internetes reklámkampányok hatékonyságának elemzésére használnak.
A CPA lehetővé teszi, hogy meghatározzuk egy célzott művelet költségét.
Itt már számoljuk, mennyibe kerül nekünk a vásárlás.
Képlet:
Látogatás értéke = bevétel / látogatások száma
Okkal dicsértem a ROI-t. Az alábbiakban bővebben mesélek róla.
Első pillantásra a ROI-számítás egy egyszerű képletnek tűnik, amelyről a legelején beszéltem: bevétel - költségek / kiadások * 100. De nem minden ilyen egyszerű.
Ideális esetben nemcsak a hirdetési költségeket kell levonni a bevételből, hanem a termék teljes költségét is (előállítási költség, szállítás, alkalmazottak fizetése stb.). Ezeket a további paramétereket egyszerűen figyelembe kell venni, ha a befektetés megtérülésének pontos pontos meghatározása a feladata.
Sok internetes marketingszakember használja, többek között az online hirdetésekkel való munka során is:
Íme az egyértelműség kedvéért:
(800 milliárd dollár bevétel - 400 milliárd dollár hirdetési költség) / 400 milliárd dollár hirdetési költség * 100 = 100%
Nagyon egyszerű és érthető, mindent fejben számolhat.
Ha pozitív a számod, akkor feltételezhetjük, hogy megtérült a befektetés, ha valami elromlott negatív :(
Adjon hozzá egy pontot a képlethez:
ROI (időszak) = (Beruházás adott időszak végén + Adott időszak bevétele - Befektetett befektetés összege) / Beruházás összege
Felpúpozott. De a képletből egyértelműen kiderül, hogy a befektetett források összege mennyivel nőtt a számított időszak végére.
Így mindenki azonosíthatja az adott szolgáltatás vagy termék reklámkampányának erősségeit és gyengeségeit. A modern webelemző rendszereknek köszönhetően a ROI elemzéshez szükséges adatok beszerzése egyszerűbbé vált, de még mindig vannak nehézségek. Beállíthat olyan célokat, amelyek nyomon követik az eladásokat a Google Analytics és a Ya.Metrike szolgáltatásban, de ha az ügyfele nem hajlandó felfedni a termék marginalitását (vagy azt, hogy mennyit keresett), vagy nem engedi átvinni ezeket az adatokat az analitikába rendszereket, akkor nem tudja kiszámítani a ROI-t.
Természetesen az elemzés további lépések nélkül nem ad semmit. Ez szuper lökést ad a munka hatékonyságának.
A móka az, hogy nem mindig azok a termékek hozzák meg a befektetések maximális megtérülését az ügyfél szerint. És ez az, ahol a varázslatos ROI képlet megmenti Önt a pénzpazarlástól.
A ROI tudásával és a ROI kiszámításának képességével felvértezve a PPC szakember minden szenvedélyét azoknak a hirdetési kampányoknak szenteli, amelyek a legmagasabb megtérülést mutatják. Ha az éjjeliszekrények jobban fogynak, mint a puffok, akkor maximális figyelmet fordít az éjjeliszekrényekre, növeli a CPC-t, és a hirdetéseket a legjobb pozíciókra helyezi. A szerény ROI-val rendelkező kampányoknál pedig megtakarítja a becsületesen megkeresett rubeleit alacsony kattintásonkénti költség beállításával és a hirdetések számának csökkentésével, valamint módosítja a szövegeket és egy csomó más hasznos manipulációt.
Ennek eredményeként a pénzt helyesen osztják el, és nő a kampányokból származó nyereség.
Tipp: A ROI-elemzés legyen havi rituálé.
Mi minden befektető fő célja? Hatékonyan ossza el pénzeszközeit, és szerezze meg belőle a lehető legnagyobb nyereséget. De honnan tudhatja, hogy egy adott termelésbe történő befektetés nyereséges lesz-e, vagy éppen ellenkezőleg, csak veszteséget hoz-e. Ebből a célból célszerű a befektetés megtérülési mutatóját - ROI-t használni, amelynek számítási képlete figyelembe veszi a vállalat nettó nyereségét és a befektetett tőke összegét.
Ha rendszeresen figyelemmel kíséri a mutató dinamikáját, és megfelelően reagál az értékek változásaira, növelheti a pénzügyi befektetések hatékonyságát, és éppen ellenkezőleg, minimalizálhatja a befektetések elvesztésének kockázatát. A ROI (Return Of Investment) mutatót a többi jövedelmezőségi mutatóhoz hasonlóan a legkényelmesebben százalékban lehet kiszámítani.
Mi az a ROI? Hogyan kell helyesen használni ezt az eszközt, és milyen értékek tekinthetők normálisnak?
A befektetés megtérülési indexének lehető legvalószínűbb meghatározása érdekében meg kell próbálni a lehető leggondosabban tanulmányozni a pénzügyi eszközök befektetésének megtérülését. Először is világosan meg kell értenie az összes befektetői erőforrás teljes képét. Ez a folyamat több szakaszból állhat:
Az elemzés és számítás során feltétlenül figyelembe kell venni azokat a külső tényezőket, amelyek befolyásolhatják a mutatók pontosságát - az értékesítési piacok változásait, az inflációt, a gazdasági és politikai helyzetet és egyéb tényezőket.
A beruházás megtérülési indexe megmutatja, hogy a projektből származó bevétel képes-e igazolni a befektető által ebbe a projektbe befektetett költségeket. A ROI kiszámítása a következő képlettel történik:
ROI = PP / I * 100%
ahol NP a számunkra érdekes időszak nettó diszkontált bevétele,
És - ugyanebben az időszakban végrehajtott beruházások.
A nettó nyereség értéke pedig a következőképpen definiálható:
NP = Teljes nyereség – költség
A mutató határértékét 100%-nak vesszük. Ha az index nagyobb vagy egyenlő ezzel az értékkel, a projekt sikeresnek és nyereségesnek tekinthető, 100% -nál kevesebb - veszteséges.
Egyes forrásokban a befektetés megtérülési indexének alternatív megnevezése is található - PI (Profitability Index).
A mutató kényelmesen használható egy projekt megvalósíthatóságának értékelésére a kezdeti szakaszban.
A világ pénzügyi gyakorlatában a befektetés megtérülésének elemzését általában két kategóriába sorolják:
A ROI minél pontosabb kiszámításához a befektetőnek vagy cégvezetőnek figyelembe kell vennie minden költségtípust (marketing, reklám, termékpromóció stb.). csak ebben az esetben tekinthető a kapott eredmény megbízhatónak, és az elemzése alapján tett előrejelzések - a lehető legvalószínűbbnek.
A ROI-nak magasabbnak kell lennie, mint a kockázatmentes befektetés lehetséges megtérülése. Ha ez nem így van, a befektető egyszerűen veszteségesnek fogja találni egy ilyen vállalkozásba való befektetést. Még ha a kockázatok minimálisnak is tűnnek, a kockázatmentes bankbetét nagy valószínűséggel vonzóbbnak tűnik egy potenciális befektető számára.
A nyereséget nem az általános kulcson (minden kötelező adó megfizetése előtt), hanem a befizetések figyelembevételével kell elszámolni.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a működő eszközök átlagos mutatója nem lehet kevesebb, mint 15-25%, bár itt sok függ a vállalkozás egy adott területének jellemzőitől. Az iparágak összefüggésében az együtthatók következő értékeire összpontosíthat:
Ha a mutatók nem érik el a szabványos értékeket, akkor megpróbálhatja orvosolni a helyzetet, ha nagyobb figyelmet fordít ezekre a területekre:
Például egy cég irodaszerek értékesítésére szakosodott, tevékenységét előszeretettel hirdeti a helyi újságok oldalain, illetve valamelyik rádió adásában. Egy évre a reklámkampány költsége 100 000 rubel.
Minden alkalommal, amikor egy új ügyfél felveszi a kapcsolatot a céggel, megkérdezik tőle, hogy milyen forrásokból kapott információkat. Ha újságból vagy rádióból, akkor a vásárlások összértékét egy speciális számlán tartják.
Az év végén elemzés készül. Például kiderül, hogy 2016-ban minden olyan ügyfél, aki hirdetéssel érkezett a céghez, 400 000 rubel bevételt hozott. Ezen számok ismeretében kiszámíthatja a befektetés megtérülését (ebben a példában ez lesz a hirdetési befektetés megtérülése):
ROI = megkeresett pénz / elköltött összeg * 100% = 400 000 / 100 000 * 100% = 400%
Kiderült, hogy minden reklámra fordított rubel 4 rubel bevételt hozott a cégnek, ami nagyon jó mutató.
Próbáljuk meg megvizsgálni, hogyan működik a ROI együttható értékpapírok adásvételekor. Tegyük fel, hogy úgy döntöttünk, hogy befektetünk a Google részvényeibe, és megvásároltuk őket 200 000 rubelért. Egy évvel később a részvények értéke 240 000 rubelre emelkedett. Hogyan számítható ki a ROI ebben az esetben? Ugyanezt a képletet használva a következőket kapjuk:
ROI = megkeresett pénz / elköltött összeg * 100% = 240 000 / 200 000 * 100% = 120%
Ebben az esetben minden befektetett rubel egy év után 20 kopejka nyereséget jelentett.
A bemutatott példákból jól látható, hogy a ROI egy univerzális pénzügyi eszköz, amely nagyban megkönnyítheti a befektető és a vállalkozás vezetőjének életét.
Minden, amit fent leírtunk, papíron meglehetősen egyszerűnek és egyértelműnek tűnik. A gyakorlatban azonban a befektetés megtérülésének kiszámításakor nehézségekbe ütközhet:
Talán a videóban könnyebb lesz megérteni, mi az
A befektetés megtérülése (ROI):
A ROI (befektetés megtérülése) a befektetés megtérülési rátája. Lehetővé teszi egy vállalat befektetésének hatékonyságának kiszámítását. A cikkben részletesebben elmondjuk, mi a ROI, hogyan kell kiszámítani, képleteket és számítási példákat adunk.
Ebből a cikkből megtudhatja:
A ROI a befektetés megtérülésének mértéke, amelyet a befektetés megtérülésének mérésére használnak. Százalékosan tükrözi a projekt jövedelmezőségét - ha az érték nagyobb, mint 100%, vagy a veszteségarányt - ha az érték kisebb, mint 100%.
Az alternatív javaslatok értékelésének kérdése különösen a korlátozott pénzügyi források mellett válik fontossá. A befektetők a pénz befektetése előtt meghatározzák befektetéseik megvalósíthatóságát és várható hatékonyságát, amihez kiszámítják a befektetés megtérülését (ROI).
Számos képlet létezik a ROI kiszámítására. A leggyakrabban használtak a következők:
ROI = (bevétel - költség) / befektetés összege * 100%
A ROI kiszámításához a következő adatokra van szükség:
A profit és a befektetés aránya megmutatja, hogy az első hányszor több, mint a második. Ha a kapott érték 100-nál kisebb, akkor a befektetés nem térül meg (lásd még).
Tekintsük egy feltételes példával a befektetés megtérülésének összehasonlítását háromféle termék fejlesztésében:
Beruházás a fejlesztésbe |
Mennyiség |
Kiadás |
|||
1. termék |
|||||
2. termék |
|||||
3. termék |
Számítások:
1. termék = ((1 350 - 1012) * 9) / 2 804 = 108,5%
2. termék = ((1 450 - 1015) * 11) / 4 600 = 104%
3. termék = ((980 - 755) * 8) / 1581 = 113,9%
A számítási eredmények azt mutatják, hogy a 2. termék a legmagasabb értékű a határjövedelmezés szempontjából, és abszolút értékben több profitot hoz, de a befektetés megtérülése a legalacsonyabb. De a legalacsonyabb marginális jövedelmezőséggel rendelkező 3. termék mutatta a legjobb eredményeket a beruházási hatékonyság tekintetében. A menedzserek módosíthatják a termékpromóciós politikát: növelhetik a 3. termék mennyiségét, optimalizálhatják az önköltségi árat a marginális jövedelmezőség növelése érdekében. Ugyanakkor fontos az egyensúly fenntartása, hogy az aktivitás és a 3. termék beruházásainak növekedése ne vezessen a ROI csökkenéséhez. Ehhez fontos a folyamatos számítás és a dinamika nyomon követése, a vezetői döntések időben történő meghozatala. ...
Ha hozzáad egy időszakot az előző képlethez, akkor megbecsülheti az eszköz birtoklási időszakának jövedelmezőségét és azt, hogy mennyivel nőtt a befektetett pénzeszközök összege az időszak végére:
ROI = (Összes befektetés az időszak végén + Az időszak nyeresége - Befektetés összege az időszakban) / Befektetés összege az időszakban * 100%
ROI = (nyereség + (eladási ár - vételár)) / vételi ár * 100%
ahol a nyereség az eszköz (tőke) tulajdonlásának teljes időtartama alatt kapott bevétel;
A vételár az az ár, amelyen az eszközt (tőkét) megvásárolták;
Az eladási ár az az ár, amelyen az eszközt (tőkét) a tartási időszak végén értékesítik.
A reklámiparban a ROI-t az egyes hirdetési kampányok mérésére használják. Ebben az esetben egy egyszerűsített számítást alkalmaznak, amely nem veszi figyelembe a beszerzési, logisztikai, fizetési stb. költségeket. A becslésben csak a hirdetési kampány költségei szerepelnek. Ennek ismeretében helyesebb a mutatót ROMI-nak (marketingbefektetés megtérülése) nevezni, hiszen értékeli a marketingbefektetések eredményességét. A számítási képlet így néz ki:
Ha a mutató értéke meghaladja a 100%-ot, akkor ez azt jelenti, hogy a reklámbefektetések teljes mértékben megtérültek és nyereséget hoztak. Ha az érték 100%, akkor kétszer annyit keresett, mint amennyit befektetett a hirdetési kampányba. A negatív érték az ellenkezőjét sugallja – a reklámbefektetések nem voltak hatékonyak.
Számítsuk ki például a ROMI értéket, ha tudjuk margin jövedelmezőség (%):
Eredmény: Bruttó nyereség = 970 * 0,25 = 242,5 ezer rubel.
ROMI = (242,5–190) / 190 * 100% = 27,6%
A ROMI jelző hibás, mert nem veszi figyelembe a vállalkozás összes kiadását a reklámkampány során. De ebben az esetben a változások dinamikája fontos - ez egy objektív mutató. Ezt az elemzést legalább havonta egyszer javasolt elvégezni. A befektetések megtérülésének nyomon követésével lehetővé válik azok kompetensebb allokációja a befektetés megtérülésének növelése érdekében.
A két ROI és ROMI mutató közötti különbség az, hogy a ROI a legáltalánosabb fogalom, és minden befektetés hatékonyságát mutatja. A ROI tulajdonképpen egy pénzügyi mutató, de a marketingesek átvették ezt az együtthatót, és elkezdték használni az egyes marketingkampányok értékelésekor, aminek eredményeként megjelent egy speciális eset - a ROMI mutató - a marketingbefektetés megtérülése.
A ROI egy relatív mutató, több befektetési objektum összehasonlító elemzése során segít azonosítani azt az objektumot, amely a legnagyobb megtérülést hozza. Ugyanakkor abszolút értékben a többi projekt profitmutatói magasabbak lehetnek.
A projektek rangsorolása után nyilvánvalóvá válik, hogy ezek közül melyek igényelnek további fejlesztést, promóciót, és melyeket kell felfüggeszteni.
Ha a ROI szerkezetéről beszélünk, a potenciális nyereségnek négy kategóriája van, amelyet egy vállalat egy projekt eredményeként kaphat:
Gyakran felmerül a kérdés: miért használjunk négy különböző kategóriát a megtérülés kiszámításához. A válasz egyszerű: mindegyik kategória a bevételek/kiadások relatív mutatóinak egy-egy fontos aspektusának bemutatására szolgál. Együtt lehetővé teszik, hogy pontosan felmérje a projekt egészének sikerét.
Vannak más hátrányai is:
Ennek az együtthatónak azonban vannak előnyei is:
A befektetési befektetések eredményességének a tulajdonos, a befektető, a bank vagy az állami hatóságok szempontjából történő teljes körű értékeléséhez figyelembe kell venni a projekt különböző összetevőit. Ha csak egy teljesítménymutató-készletet alakítanak ki, fennáll annak a veszélye, hogy a projekt más érdekelt felek szemszögéből nem megfelelően kerül bemutatásra.
A fogadóirodákban sportfogadásokat fogadó játékosok között üzletemberek is találhatók. De nem szórakozásból jöttek ide. A fogadás az ő dolguk. És mint minden üzletben, itt is fontos tudni, hogy kifizetődik-e vagy sem. Erre a célra a befektetés megtérülése (ROI) pénzügyi kifejezést használják, ami szó szerint "befektetés megtérülését" jelenti.
Mi a ROI (oroszul - ROI) az árakban? Hogyan lehet megérteni a ROI-t? Ha a sportfogadást tőkebefektetésnek tekintjük, akkor a ROI megmutatja, hogy az adott időszakban mennyire volt sikeres. Csak az időt ebben az esetben nem napokban és években, hanem a megtett árfolyamokban mérik. A legteljesebb kép érdekében a fogadások számát tízben, és még jobb, százban vagy ezerben kell mérni.
A teljes költség 100 + 120 + 80 = 300 dollár, a nettó nyereség pedig 50 + 60 - 80 = 30 dollár volt. Ebben az esetben a ROI = 30/300 = 0,1 vagy 10%. Ez azt jelenti, hogy az egyes átlagkamatláb megtérülése 10%. Ezt a mindössze három fogadáson alapuló számítást természetesen nem lehet komolyan venni. Mint már említettük, ahhoz, hogy a statisztikák igazak legyenek, több száz vagy több ezer fogadáson kell alapulnia.
Van egy másik módja is a ROI-nak a díjakból való kiderítésére, és ez praktikusabb. Tegyük fel, hogy egy játékos 400 különböző fogadást tett az év során. A tét nagysága nem volt állandó, de továbbra is kiszámíthatja egy fogadás hozzávetőleges átlagos nagyságát - 200 dollárt. Az év végén a játékos kiszámította a tőkéjét, és arra a következtetésre jutott, hogy 8000 dolláros fogadásból profitált. Ekkor ROI = "profit" / ("átlagos tétméret" * "tétek száma") = 8000 / (200 * 400) = 0,1 vagy 10%. Mint az első esetben, itt is 10%-os ROI-t kaptunk, de most ez az érték nagy mennyiségű statisztikai adaton alapul, és meglehetősen megbízható.
Meg kell jegyezni, hogy a ROI nemcsak pozitív, hanem negatív is lehet. Ez akkor történik meg, ha a játékos nem kapott nyereséget és veszteségeket szenvedett.
A fogadások ROI kiszámításának képessége nagyobb mértékben szükséges a játékos önkontrolljához. Ha az együttható negatív, akkor a játékosnak újra kell gondolnia a stratégiáját. A ROI mutatót azok is tanulmányozzák, akik professzionális billenős előrejelzők szolgáltatásait szeretnék igénybe venni. Általában nem adnak közvetlen becsléseket tevékenységükről, csak különféle információkat közölnek, beleértve a nyereség nagyságát és a megtett fogadások számát. Ezen adatok alapján kiszámíthatja a ROI-t, és megértheti, hogy egy adott capper mennyire sikeres.
Hogyan tekinthető nagynak a ROI (ROI)? Több száz tétnél a 7-12%-os ROI már nagyon jó eredmény. Ha több ezer tétet veszünk, akkor a 3-7%-os „raj” már igazán nagymesteri eredmény.
A leggyakoribb kosárlabda sérülések
Minden eleganciája ellenére a kosárlabda nagyon traumatikus sport. Azt...