Cum se numără roiurile.  Rentabilitatea investiției (ROI) - Metode de calcul

Cum se numără roiurile. Rentabilitatea investiției (ROI) - Metode de calcul

În diverse surse economice, puteți întâlni abrevieri precum ROI și ROR. Este vorba de performanță financiară. În primul caz, există tipuri de rentabilitate a investiției sau de rentabilitate a investiției. În al doilea caz, rata de rentabilitate. Acest indicator este obișnuit pentru a indica gradul de rentabilitate sau de pierdere a unui proiect de investiții.

În literatura rusă, acești indicatori pot avea alte nume. În special, acestea pot fi numite randamentul fondurilor investite, rata rentabilității, nivelul randamentului capitalului investit.

Fiecare investitor de succes acordă o mare atenție rentabilității investiției. Înțelegerea valorilor specifice ale randamentului investiției permite, dacă este necesar, să facă ajustări și modificări în timp util la proiectul de investiții corespunzător. Ceea ce duce la o creștere a eficienței activității profesionale a investitorului.

ROI este de obicei exprimat ca procent. Într-o situație în care este mai mare de 100%, investitorul poate investi în proiectul de investiții analizat, deoarece rentabilitatea acestuia este considerată dovedită. Atunci când indicatorul este mai mic de 100%, atunci există o mare probabilitate ca capitalul investit să nu poată recupera.

La calcularea rentabilității investiției, de regulă, sunt utilizate următoarele date:

  • costul bunurilor sau serviciilor produse, care constă din costurile totale de producție. Vorbim despre achiziționarea de materii prime, costurile logistice, salariile angajaților companiei;
  • valoarea venitului total, din care nu se scade prețul de cost;
  • venit, care este profitul total obținut din vânzarea anumitor bunuri sau servicii;
  • valoarea investiției, constând în costurile totale cheltuite pentru implementarea proiectului relevant.

Există mai multe formule pentru calcularea rentabilității investiției. Cel mai simplu dintre acestea este:

Așa cum am scris mai sus, un fel de bazin hidrografic, punctul de rentabilitate și rentabilitate a investiției este un rezultat egal cu 100%. O valoare mai mare va prezice profitabilitatea unui proiect de investiții, o valoare mai mică va prezice neprofitabilitatea.

În practică, mulți investitori de succes sunt obișnuiți să calculeze rentabilitatea investiției lunar. Această abordare garantează urmărirea dinamicii existente a rentabilității investiției și, prin urmare, ajută la obținerea unei imagini extrem de complete și obiective a ceea ce se întâmplă.

În ce domenii este recomandabil să aplicați?

ROI vă permite să calculați randamentul aproape tuturor tipurilor posibile de investiții de capital. În același timp, există câteva excepții de la această regulă.

ROI vă permite să analizați următoarele domenii: marketing direct, promovare a vânzărilor, programe de fidelizare a clienților și altele.

Dificultățile încep la calcularea rentabilității investiției, atunci când evenimentul de marketing analizat este complex și nu poate fi subdivizat corect în părțile sale componente. În plus, este imposibil să se calculeze costul cercetării de marketing.

Indicator ROIC

În întregime, se numește Rentabilitatea capitalului investit. Tradus în limba rusă, aceasta înseamnă rentabilitate a investiției. Acest raport este utilizat atunci când se analizează situațiile financiare pentru a evalua profitabilitatea companiei.

Valoarea ROIC arată gradul de eficiență al investiției de capital în activitatea principală a unei entități economice. Valoarea acestui indicator face posibilă determinarea nivelului de rentabilitate primită din capitalul aportat de investitorii externi.

Cu alte cuvinte, avem de-a face cu rentabilitatea efectivă a banilor investiți în proiectul de investiții.

Formule de calcul

ROIC este un fel de indicator care reflectă succesul companiei pentru perioada de raportare, care face obiectul analizei curente. Potențialii investitori sunt interesați în special de calculul corect al acestuia.

Există două opțiuni pentru calcularea indicatorului în cauză. În primul caz:

În al doilea caz:

Pentru ca calculele să fie corecte, trebuie luat în considerare un punct important. Venitul net din exploatare trebuie tratat după deducerea impozitelor ajustate.

La calcularea acestui indicator, datele trebuie preluate din declarația de profit și pierdere anuală sau trimestrială, în funcție de obiectivele specifice ale persoanei care efectuează analiza.

Pentru ce se folosește?

ROIC este utilizat ca indicator care indică capacitatea unei anumite întreprinderi de a genera valoare adăugată în comparație cu concurenții. Pe de o parte, dacă nivelul indicatorului este suficient de ridicat, atunci acesta este considerat a fi o dovadă a managementului profesional și competent. Pe de altă parte, o valoare ridicată a acestui coeficient poate însemna că managerul afacerii se concentrează doar pe extragerea totală a profiturilor. În acest caz, oportunitatea pentru creșterea și dezvoltarea întreprinderii este sacrificată pentru profitabilitate.

Astfel, înțelegem că randamentul investiției este doar o expresie indirectă a valorii reale a întreprinderii.

Am lansat o nouă carte, Marketing de conținut pe rețelele sociale: Cum să intri în capul abonaților și să te îndrăgostești de marca ta.

Aboneaza-te la

Mai multe videoclipuri pe canalul nostru - învățați marketingul pe internet cu SEMANTICA

Valoarea rentabilității investiției în marketing

În ultimii ani, publicitatea online a luat o mușcătură de pe piețele radio, tipărite și de televiziune, iar orice bacterie de drojdie îi va invidia rata de creștere. Milioane de bugete pentru context nu au fost de mult o surpriză, așa că fiecare agent de publicitate pune o întrebare rezonabilă: cum să calculăm mai exact eficiența investițiilor în publicitate și, desigur, să creștem această eficiență la înălțimi cosmice.

CR = numărul de clienți potențiali sau comenzi sau acțiuni vizate / numărul de trafic vizat * 100%

Ați primit 100 de accesări, numărul de trafic vizat este de 1.000, apoi conversia este de 10%.

Și care poate fi concluzia cu privire la profitabilitatea canalului de publicitate din formula de mai sus? Da, niciuna.

Nu există un șablon universal pentru alegerea KPI-urilor: o anumită valoare sau chiar un set de valori este potrivită pentru fiecare tip de activitate într-o anumită situație.

O poveste despre toate KPI-urile care există în natură vă va face să căscați, așa că le-am selectat pe cele mai populare dintre ele, cele care sunt cele mai des utilizate pentru a analiza eficacitatea campaniilor de publicitate pe internet.

Câteva exemple de calcul KPI pentru curioși

  1. CPA (Cost per action) - costul unei acțiuni.

CPA ne permite să stabilim costul unei acțiuni vizate.

  1. CPO (cost pe comandă) - costul comenzii

Aici calculăm deja cât ne costă achiziția.

  1. ROI (returnarea investiției) - rentabilitatea investiției. Coeficient-lovit! Vă permite să evaluați rentabilitatea investiției în publicitate.
  1. Valoarea vizitei. Coeficientul este neprețuit pentru determinarea sumelor licitate în campaniile publicitare.

Formulă:

Valoarea vizitei = Venit / Număr de vizite

  1. DRR (cota costurilor publicitare). Această valoare este iubită de comercianții cu amănuntul online.

Am lăudat rentabilitatea investiției pentru un motiv. Vă voi spune mai multe despre asta mai jos.

Și acum, de fapt, despre rentabilitatea investiției în publicitate.

La prima vedere, calculul rentabilității investiției arată ca o formulă simplă despre care am vorbit chiar la început: venit - costuri / cheltuieli * 100. Dar nu totul este atât de simplu.

În mod ideal, trebuie să deduceți nu numai costurile publicitare din venituri, ci și costul total al produsului (costul fabricării acestuia, transportul, salariile angajaților etc.). Acești parametri suplimentari sunt pur și simplu necesari pentru a lua în considerare dacă sarcina dvs. este de a determina rentabilitatea investiției cu o precizie precisă.

Mod mai simplu

Este folosit de mulți comercianți pe internet, inclusiv atunci când lucrează cu publicitate online:

Iată pentru claritate:

(800 miliarde USD venituri - 400 miliarde USD costuri publicitare) / 400 miliarde USD costuri publicitare * 100 = 100%

Este foarte simplu și de înțeles, poți conta totul în mintea ta.

Dacă numărul dvs. a ieșit pozitiv, atunci putem presupune că investiția a dat roade, în cazul în care ceva a mers prost negativ :(

Mod avansat

Adăugați o perioadă la formulă:

ROI (perioadă) = (Investiție la sfârșitul unei perioade date + Venituri pentru o perioadă dată - Suma investiției efectuate) / Suma investiției realizate

Îngrămădit. Dar formula arată clar cât de mult a crescut suma fondurilor investite până la sfârșitul perioadei calculate.

De ce trebuie să calculați rentabilitatea investiției

  • un canal de publicitate (direct, de exemplu);
  • mai multe canale de publicitate (toate publicitatea pe internet);
  • un produs separat (noptieră);
  • grupe de produse (mobilier pentru casă).

Astfel, toată lumea poate identifica punctele tari și punctele slabe ale campaniei publicitare pentru un anumit serviciu sau produs. Datorită sistemelor moderne de analiză web, obținerea datelor pentru analiza ROI a devenit mai ușoară, dar totuși există dificultăți. Puteți seta obiective care să urmărească vânzările în Google Analytics și Ya.Metrike, dar dacă clientul dvs. nu este pregătit să vă dezvăluie marginalitatea produsului (sau cât a câștigat) sau nu vă permite să transferați aceste date în analiză sisteme, atunci nu veți putea calcula rentabilitatea investiției.

Desigur, analiza fără alte acțiuni nu va da nimic. Acesta este un super impuls pentru eficiența muncii.

Distracția este că nu este întotdeauna produsele pe care clientul le consideră că ar trebui să aducă rentabilitatea maximă a investiției. Și aici formula magică a rentabilității investiției vă va salva de la risipa de bani.

Înarmat cu cunoștințele privind rentabilitatea investiției și capacitatea de a calcula rentabilitatea investiției, specialistul PPC își va dedica toată pasiunea acelor campanii publicitare care arată cel mai mare randament al fondurilor. Dacă noptierele se vând mai bine decât pufurile, el va concentra atenția maximă pe noptiere, va crește suma CPC și va promova reclame în cele mai bune poziții. Și în campaniile cu un ROI modest, el vă va salva ruble câștigate sincer stabilind un cost pe clic redus și reducând numărul de anunțuri, și va schimba textele și va face o grămadă de alte manipulări utile.

Drept urmare, banii sunt distribuiți corect și profitul din campanii crește.

Sfat: faceți din analiza ROI un ritual lunar.

Care este obiectivul principal al oricărui investitor? Alocați-vă în mod eficient fondurile și obțineți profitul maxim posibil din acesta. Dar de unde știi dacă o investiție într-o anumită producție va fi profitabilă sau, dimpotrivă, va aduce doar pierderi. În aceste scopuri, este convenabil să se utilizeze rentabilitatea investiției - rentabilitatea investiției, a cărei formulă de calcul ia în considerare profitul net al companiei și valoarea capitalului investit.

Dacă monitorizați în mod regulat dinamica indicatorului și răspundeți corect la modificările valorilor acestuia, puteți crește eficiența investițiilor financiare și, dimpotrivă, reduceți riscul pierderii investițiilor. Indicatorul ROI (Return Of Investment), la fel ca alte rapoarte de rentabilitate, este cel mai convenabil calculat ca procent.

Ce este rentabilitatea investiției? Cum se folosește corect acest instrument și ce valori pot fi considerate normale?

Cum se determină rentabilitatea investiției

Pentru a determina indicele rentabilității investiției cât mai veridic posibil, este necesar să se încerce cât mai atent posibil să se studieze rentabilitatea investiției activelor financiare. În primul rând, ar trebui să înțelegeți clar imaginea completă a tuturor resurselor investitorilor. Acest proces poate include mai multe etape:

  • Organizarea analizei financiare a activităților companiei.
  • Determinarea dimensiunii preconizate a atașamentelor.
  • Calculul principalilor indicatori de performanță, printre care unul dintre locurile principale este ocupat de rentabilitatea investiției.

În procesul de analiză și calcul, este imperativ să se ia în considerare factorii externi care pot afecta precizia indicatorilor - schimbări pe piețele de vânzări, inflație, situație economică și politică și alți factori.

Formula de calcul

Indicele rentabilității investiției arată dacă veniturile din implementarea proiectului sunt capabile să justifice costurile pe care investitorul le-a investit în acest proiect. ROI se calculează utilizând formula:

ROI = PP / I * 100%

unde NP este venitul net actualizat pentru perioada de interes pentru noi,
Și - investițiile făcute în aceeași perioadă.

La rândul său, valoarea profitului net poate fi definită după cum urmează:

NP = Profit total - Cost

Valoarea limită a indicatorului este considerată a fi 100%. Dacă indicele este mai mare sau egal cu această valoare, proiectul poate fi considerat de succes și profitabil, mai puțin de 100% - nerentabil.

În unele surse, puteți găsi o denumire alternativă pentru indicele de rentabilitate a investiției - PI (Indicele de profitabilitate).

Indicatorul este convenabil de utilizat pentru a evalua fezabilitatea unui proiect în stadiul său inițial.

Metode de analiză a indicatorilor

În practica financiară mondială, analiza rentabilității investiției este de obicei împărțită în două categorii:

  • Metode discrete.
  • Metode de evaluare contabilă pentru investiții.

Pentru a calcula rentabilitatea investiției cât mai exactă, un investitor sau un lider de companie trebuie să ia în considerare fiecare tip de cost (marketing, publicitate, promovarea produselor etc.). numai în acest caz, rezultatul obținut poate fi considerat fiabil, iar predicțiile făcute pe baza analizei sale - cât mai plauzibil posibil.

Valorile optime ale indicatorilor

ROI ar trebui să fie mai mare decât rentabilitatea potențială a investiției fără risc. Dacă nu este cazul, investitorului i se va părea pur și simplu neprofitabil să investească într-o astfel de afacere. Chiar dacă riscurile par a fi minime, un depozit bancar fără risc va părea cel mai probabil mai atractiv pentru un potențial investitor.

Profiturile trebuie contabilizate nu la rata standard (înainte ca toate taxele obligatorii să fie plătite), ci luând în considerare plățile.

Practica arată că indicatorul mediu al activelor operaționale nu ar trebui să fie mai mic de 15-25%, deși mult aici va depinde de caracteristicile unui anumit domeniu de antreprenoriat. În contextul industriilor, vă puteți concentra pe următoarele valori ale coeficienților:

  • Comerț - 25% sau mai mult.
  • Activități de construcții - 22% sau mai mult.
  • Producția industrială - 16% sau mai mult.
  • Agricultură - 12% sau mai mult.

Dacă indicatorii nu ating valorile standard, puteți încerca să remediați situația acordând o atenție sporită acestor zone:

  • Creșteți eficiența vânzărilor.
  • Creșteți cifra de afaceri a activelor.

Calculul rentabilității investiției (exemple)

De exemplu, o companie este specializată în vânzarea de articole de birou și preferă să-și facă publicitate activităților pe paginile unui ziar local și în aerul unuia dintre posturile de radio. Timp de un an, costul unei campanii publicitare este de 100.000 de ruble.

De fiecare dată când un client nou contactează compania, este întrebat din ce surse a primit informații. Dacă provine dintr-un ziar sau radio, atunci valoarea totală a achizițiilor sale este păstrată într-un cont special.


La sfârșitul anului, se face o analiză. De exemplu, se dovedește că în 2016 toți clienții care au venit la companie prin publicitate au adus un venit de 400.000 de ruble. Cunoscând aceste cifre, puteți calcula rentabilitatea investiției (în acest exemplu, va fi rentabilitatea investiției în publicitate):

ROI = Banii câștigați / Suma cheltuită * 100% = 400.000 / 100.000 * 100% = 400%

Se pare că fiecare rublă cheltuită pentru publicitate a adus companiei venituri de 4 ruble, ceea ce este un indicator foarte bun.

Să încercăm să luăm în considerare modul în care funcționează coeficientul ROI atunci când cumpără și vinde titluri de valoare. Să presupunem că am decis să investim în acțiuni Google și le-am cumpărat pentru 200.000 de ruble. Un an mai târziu, valoarea acțiunilor a crescut la 240.000 de ruble. Cum se calculează rentabilitatea investiției în acest caz? Folosind aceeași formulă, obținem:

ROI = Banii câștigați / Suma cheltuită * 100% = 240.000 / 200.000 * 100% = 120%

În acest caz, fiecare rublă investită a oferit un profit de 20 de copeici după un an.

Din exemplele prezentate se vede clar că rentabilitatea investiției este un instrument financiar universal care poate face viața mult mai ușoară atât pentru investitor, cât și pentru șeful întreprinderii.

De ce trebuie să vă calculați rentabilitatea investiției

  • Stabiliți soarta unui anumit proiect de investiții. Înainte de a decide lansarea unui alt proiect, ar trebui să luați în considerare cu atenție rentabilitatea și eficiența așteptate.
  • Comparați orice număr de proiecte, alegându-le pe cele mai profitabile și promițătoare.
  • Este un instrument universal pentru investitori, care îi ajută să evalueze corect riscurile financiare și mărimea profitului scontat.

Ce dificultăți poți întâmpina în practică

Tot ceea ce a fost descris mai sus arată destul de simplu și simplu pe hârtie. Cu toate acestea, în practică, atunci când calculați randamentul investiției, vă puteți confrunta cu unele dificultăți:

  • Estimarea mărimii fluxurilor financiare viitoare poate fi principala dificultate. Faptul este că sistemul financiar este influențat (direct sau indirect) de prea mulți factori: fluctuații ale costului materialelor și materiilor prime, ratele dobânzii autorității de reglementare, sezonalitatea ofertei și cererii și alți factori macro și microeconomici.
  • Estimarea ratei de actualizare nu poate fi mai puțin dificilă; determinarea valorii în timp a banilor, care permite exprimarea tranzacțiilor financiare viitoare în unități ale timpului prezent.

Poate că în videoclip vă va fi mai ușor să înțelegeți ce este
Rentabilitatea investiției (ROI):

ROI (rentabilitatea investiției) este rata rentabilității investiției. Vă permite să calculați eficiența investiției unei companii. În articol, vă vom spune mai detaliat ce este rentabilitatea investiției, cum să o calculați, vom oferi formule și exemple de calcul.

În acest articol, veți afla:

Ce este rentabilitatea investiției

ROI este o măsură a rentabilității investiției care este utilizată pentru a măsura rentabilitatea investiției dvs. Acesta reflectă profitabilitatea proiectului ca procent - dacă valoarea este mai mare de 100% sau raportul de pierdere - dacă valoarea este mai mică de 100%.

Problema evaluării propunerilor alternative devine deosebit de importantă în condiții de resurse financiare limitate. Înainte de a investi bani, investitorii determină fezabilitatea și eficiența preconizată a investițiilor lor, pentru care calculează rentabilitatea investiției (ROI).

Formula de calcul a rentabilității investiției

Există mai multe formule pentru calcularea rentabilității investiției. Cele mai frecvent utilizate sunt următoarele:

ROI = (Venit - Cost) / Valoarea investiției * 100%

Pentru a calcula rentabilitatea investiției, sunt necesare următoarele date:

  • cost - costul achiziționării de materii prime și consumabile, livrare, producție, costuri de marketing și publicitate etc;
  • venit - profitul final din vânzarea unui produs sau serviciu;
  • suma investiției - suma de bani investită.

Valoarea normativă a raportului de rentabilitate a investiției

Raportul profitului cu valoarea investiției arată de câte ori prima este mai mare decât a doua. Dacă valoarea rezultată este mai mică de 100, atunci investiția nu va da roade (vezi și).

Exemplu de calcul al rentabilității investiției

Să luăm în considerare, folosind un exemplu condiționat, o comparație a randamentului investiției în dezvoltarea a trei tipuri de produse:

Investiții în dezvoltare

Cantitate

Pretul

Produsul 1

Produsul 2

Produsul 3

Calcule:

Produs 1 = ((1 350 - 1012) * 9) / 2 804 = 108,5%

Produs 2 = ((1 450 - 1015) * 11) / 4600 = 104%

Produs 3 = ((980 - 755) * 8) / 1.581 = 113,9%

Rezultatele calculului arată că Produsul 2 are cea mai mare valoare din punct de vedere al profitabilității marginale și aduce mai mult profit în termeni absoluți, dar rentabilitatea investiției în acesta este cea mai mică. Dar produsul 3 cu cea mai mică rentabilitate marginală a prezentat cele mai bune rezultate în ceea ce privește eficiența investițiilor. Managerii pot ajusta politica de promovare a produsului: crește volumul produsului 3, optimizează prețul de cost pentru a crește profitabilitatea marginală. În același timp, este important să se mențină un echilibru, astfel încât activitatea și creșterea investițiilor în Produsul 3 să nu conducă la o scădere a rentabilității investiției. Pentru aceasta, este important să o calculăm continuu și să monitorizăm dinamica, luând decizii de management în timp util. ...

Estimarea profitabilității pentru perioada respectivă

Dacă adăugați o perioadă la formula anterioară, aceasta vă va permite să estimați profitabilitatea pentru perioada de deținere a activului și cât de mult a crescut suma fondurilor investite până la sfârșitul perioadei:

ROI = (Investiția totală la sfârșitul perioadei + Profitul perioadei - Valoarea investiției în perioadă) / Valoarea investiției în perioada * 100%

ROI = (Profit + (Preț de vânzare - Preț de cumpărare)) / Preț de cumpărare * 100%

unde profitul este venitul primit pentru întreaga perioadă de proprietate asupra activului (capitalului);
Prețul de cumpărare este prețul la care a fost achiziționat activul (capitalul);
Prețul de vânzare este prețul la care activul (capitalul) va fi vândut la sfârșitul perioadei de deținere.

Formula ROI pentru calcularea eficienței publicității

În industria publicitară, rentabilitatea investiției este utilizată pentru măsurarea campaniilor publicitare individuale. În acest caz, se utilizează un calcul simplificat care nu ia în considerare costurile de cumpărare, logistică, salarii etc. Numai costurile campaniei publicitare sunt incluse în estimare. Având în vedere acest lucru, este mai corect să apelați indicatorul ROMI (rentabilitatea investiției în marketing), deoarece el evaluează eficiența investițiilor de marketing. Formula pentru calcul arată astfel:

  • marjă sau marjă (a se vedea, de asemenea calculul și analiza profitului de marjă prin exemplu );
  • bugetul campaniei publicitare;
  • venituri dintr-o campanie publicitară.

Dacă valoarea indicatorului este mai mare de 100%, atunci aceasta înseamnă că investițiile în publicitate au dat roade în totalitate și au obținut profit. Dacă valoarea este de 100%, ați câștigat de două ori mai mult decât ați investit în campania publicitară. O valoare negativă sugerează contrariul - investițiile în publicitate nu au fost eficiente.

Exemplu de calcul ROMI

Să calculăm valoarea ROMI, de exemplu, dacă știm profitabilitatea marjei (%):

  • profitabilitate marjă 25%,
  • publicitatea costă 190 de mii de ruble,
  • venit 970 mii ruble.

Rezultat: Profit brut = 970 * 0,25 = 242,5 mii ruble.

ROMI = (242,5 - 190) / 190 * 100% = 27,6%

Indicatorul ROMI are erori, deoarece nu ia în calcul toate cheltuielile afacerii în timpul campaniei publicitare. Dar, în acest caz, dinamica schimbărilor este importantă - acesta este un indicator obiectiv. Se recomandă efectuarea acestei analize cel puțin o dată pe lună. Urmărind rentabilitatea investițiilor, devine posibilă alocarea lor mai competentă pentru a crește rentabilitatea investiției.

Care este diferența dintre ROI și ROMI

Diferența dintre cei doi indicatori ROI și ROMI este că ROI este cel mai general concept și arată eficiența oricărei investiții. ROI este de fapt un indicator financiar, însă specialiștii în marketing au adoptat acest coeficient și au început să-l folosească la evaluarea campaniilor de marketing individuale, în urma cărora a apărut un caz mai special - indicatorul ROMI - rentabilitatea investiției de marketing.

Analiza ROI

ROI este un indicator relativ; într-o analiză comparativă a mai multor obiecte de investiții, ajută la identificarea obiectului care va aduce cea mai mare rentabilitate a investiției. În același timp, în termeni absoluți, indicatorii de profit din alte proiecte pot fi mai mari.

După clasarea proiectelor, devine evident care dintre ele necesită dezvoltarea și promovarea ulterioară și care ar trebui suspendate.

Vorbind despre structura ROI, există patru categorii de profit potențial pe care o companie îl poate primi ca urmare a unui proiect:

  • reducerea intensității muncii (costurile forței de muncă);
  • costuri de capital mai mici (reducerea costului materialelor, al bunurilor de birou, al costurilor de tipărire, al costurilor cu energia etc.);
  • o creștere a productivității muncii (realizată de obicei din implementarea soluțiilor care conduc la o scădere a timpului de nefuncționare forțat al sistemului sau o creștere a eficienței îndeplinirii anumitor sarcini);
  • profitul afacerii (de regulă, aceasta este o creștere a profitului real al companiei, care se poate realiza prin creșterea nivelului de vânzări, creșterea profitului de la un client etc.).

Adesea apare întrebarea - de ce să folosiți patru categorii diferite pentru a calcula randamentul. Răspunsul este simplu: fiecare dintre categorii servește pentru a arăta un aspect important al indicatorilor relativi de venituri / cheltuieli. Împreună, vă permit să evaluați cu exactitate succesul proiectului în ansamblu.

Avantaje și dezavantaje ale rentabilității investiției

Dezavantajul serios al rentabilității investiției este că nu ia în considerare momentul profitului. De fiecare dată când banii sunt investiți într-un proiect, aceștia sunt „conservați” până când începe să obțină profit. Banii strânși într-un proiect nu pot fi investiți în altul. Prin urmare, investitorii trebuie să ia în considerare avantajele câștigării de bani din investiții mai devreme pentru a avea resurse pentru alte investiții.

Există și alte dezavantaje:

  1. Calculul se bazează pe profitul contabil, care poate depinde de diferite metode contabile.
  2. ROI este o măsură relativă și, prin urmare, nu ia în considerare valoarea investiției.
  3. Durata proiectului nu este luată în considerare
  4. Valoarea în timp a banilor este ignorată.

Cu toate acestea, acest coeficient are și avantaje:

  • Calculele sunt simple și se pot face destul de repede.
  • Se folosește binecunoscutul concept de măsurare a rentabilității ca procent.
  • Profitul contabil poate fi calculat cu ușurință din situațiile financiare.
  • Acoperă întreaga durată a proiectului.
  • Managerii și investitorii sunt obișnuiți să gândească în termeni de profit și, prin urmare, această metodă este mai ușor de înțeles pentru ei.

concluzii

Pentru o evaluare completă a eficacității investițiilor investiționale din punctul de vedere al proprietarului, investitorului, băncii sau autorităților guvernamentale, este necesar să se ia în considerare diferitele componente ale proiectului. Dacă se formează un singur set de indicatori de performanță, poate exista riscul unei prezentări inadecvate a proiectului din punctul de vedere al altor părți interesate.

Printre jucătorii care pariază pe sport la casele de pariuri, puteți găsi oameni de afaceri. Dar nu au venit aici pentru distracție. Pariurile sunt treaba lor. Și, ca în orice afacere, este important să știm dacă se merită sau nu. În aceste scopuri, se folosește termenul financiar Return on Investment (ROI), care înseamnă literalmente „rentabilitatea investiției”.

Ce este rentabilitatea investiției (în rusă - ROI) în rate? Cum să înțelegeți rentabilitatea investiției? Dacă considerăm pariurile sportive ca o investiție de capital, atunci rentabilitatea investiției va arăta cât de reușită a fost într-o anumită perioadă de timp. Numai timpul în acest caz va fi măsurat nu în zile și ani, ci în ratele efectuate. Pentru a obține cea mai completă imagine, numărul de pariuri trebuie măsurat în zeci și chiar mai bine - în sute sau mii.

  • a plasat 100 $ în primul și a câștigat 150 $ (50 $ - venit net);
  • în al doilea a pariat 120 $ și a câștigat 180 $ (60 $ - venit net);
  • în al treilea a pariat 80 $ și a pierdut.

Costurile totale au fost de 100 + 120 + 80 = 300 $, iar profitul net a fost de 50 + 60 - 80 = 30 $. În acest caz, rentabilitatea investiției = 30/300 = 0,1 sau 10%. Aceasta înseamnă că rambursarea fiecărei rate medii este de 10%. Bineînțeles, acest calcul, bazat doar pe trei pariuri, nu poate fi luat în serios. După cum sa menționat deja, pentru ca statisticile să fie adevărate, trebuie să vă bazați pe sute sau mii de pariuri.

Există, de asemenea, un alt mod de a afla rentabilitatea investiției în rate și este mai practic. Să presupunem că un jucător a făcut 400 de pariuri diferite pe parcursul anului. Mărimea pariului nu a fost constantă, dar puteți calcula dimensiunea medie aproximativă a unui pariu - 200 USD. La sfârșitul anului, jucătorul și-a calculat capitalul și a ajuns la concluzia că a obținut un profit pe pariurile de 8.000 de dolari. Apoi ROI = "profit" / ("dimensiunea medie a pariului" * "numărul de pariuri") = 8000 / (200 * 400) = 0,1 sau 10%. Ca și în primul caz, aici am obținut un ROI de 10%, dar acum această valoare se bazează pe o cantitate mare de date statistice și este destul de fiabilă.

Trebuie remarcat faptul că rentabilitatea investiției poate fi nu numai pozitivă, ci și negativă. Acest lucru se va întâmpla dacă jucătorul nu a primit profit și a suferit pierderi.

Capacitatea de a calcula rentabilitatea investiției în pariuri este necesară într-o măsură mai mare pentru autocontrolul jucătorului. Dacă coeficientul este negativ, atunci jucătorul ar trebui să își reconsidere strategia. Indicatorul ROI este, de asemenea, studiat de cei care doresc să utilizeze serviciile de prognoză a basculantelor profesionale. De obicei, aceștia nu oferă estimări directe ale activităților lor, ci furnizează doar diverse informații, inclusiv dimensiunea profitului și numărul de pariuri efectuate. Pe baza acestor date, puteți calcula rentabilitatea investiției și puteți înțelege cât de reușit are un anumit capper.

Cum se consideră rentabilitatea investiției (ROI)? La o distanță de câteva sute de pariuri, un ROI de 7-12% este deja un rezultat foarte bun. Dacă luăm o distanță de câteva mii de pariuri, atunci un „roi” de 3-7% este deja un rezultat cu adevărat de mare maestru.

Cele mai frecvente leziuni la baschet

În ciuda eleganței sale, baschetul este un sport foarte traumatic. Aceasta...