Kako prešteti roje.  Donosnost naložbe (ROI) - Metode izračuna

Kako prešteti roje. Donosnost naložbe (ROI) - Metode izračuna

V različnih ekonomskih virih lahko naletite na kratice, kot sta ROI in ROR. Gre za finančno uspešnost. V prvem primeru obstajajo vrste donosnosti naložbe ali donosnosti naložbe. V drugem primeru stopnja donosa. Ta kazalnik običajno označuje stopnjo donosnosti ali izgube naložbenega projekta.

V literaturi v ruskem jeziku imajo lahko ti kazalniki druga imena. Zlasti jih lahko imenujemo donosnost vloženih sredstev, stopnja donosa, stopnja donosnosti vloženega kapitala.

Vsak uspešen vlagatelj veliko pozornosti namenja donosnosti naložb. Razumevanje posebnih vrednosti donosnosti naložbe omogoča, če je potrebno, pravočasne prilagoditve in spremembe ustreznega naložbenega projekta. Kar vodi v povečanje učinkovitosti poklicne dejavnosti vlagatelja.

Donosnost naložbe je običajno izražena kot odstotek. V primeru, ko je več kot 100%, lahko vlagatelj vlaga v analizirani naložbeni projekt, saj se njegova donosnost šteje za dokazano. Ko je kazalnik manjši od 100%, obstaja velika verjetnost, da se vloženi kapital ne bo mogel povrniti.

Pri izračunu donosnosti naložbe se praviloma uporabljajo naslednji podatki:

  • stroški proizvedenega blaga ali storitev, ki so sestavljeni iz skupnih proizvodnih stroškov. Govorimo o nakupu surovin, logističnih stroških, plačah zaposlenih v podjetju;
  • vrednost celotnega dohodka, od katerega se nabavna cena ne odšteje;
  • dohodek, ki je skupni dobiček od prodaje določenega blaga ali storitev;
  • znesek naložbe, sestavljen iz skupnih stroškov, porabljenih za izvedbo zadevnega projekta.

Obstaja več formul za izračun donosnosti naložbe. Najpreprostejši med njimi je:

Kot smo že pisali zgoraj, je nekakšna prelomnica, točka dobičkonosnosti in donosnosti naložbe rezultat enak 100%. Višja vrednost bo napovedala donosnost naložbenega projekta, nižja vrednost pa nerentabilnost.

V praksi je veliko uspešnih vlagateljev navajenih mesečno izračunavati donosnost naložbe. Ta pristop zagotavlja sledenje obstoječi dinamiki donosnosti naložb in zato pomaga dobiti izjemno popolno in objektivno sliko dogajanja.

Na katerih področjih se je priporočljivo prijaviti?

ROI vam omogoča izračun donosa skoraj vseh možnih vrst kapitalskih naložb. Hkrati pa obstajajo nekatere izjeme od tega pravila.

ROI vam omogoča analizo naslednjih področij: neposredno trženje, pospeševanje prodaje, programi zvestobe strank in druga.

Težave se začnejo pri izračunu donosnosti naložbe, ko je analizirani tržni dogodek zapleten in ga ni mogoče pravilno razdeliti na sestavne dele. Poleg tega je nemogoče izračunati stroške tržnih raziskav.

Indikator ROIC

V celoti se imenuje donosnost vloženega kapitala. V prevodu v ruščino to pomeni donosnost naložbe. To razmerje se uporablja pri analizi računovodskih izkazov za oceno donosnosti podjetja.

Vrednost ROIC prikazuje stopnjo učinkovitosti kapitalskih naložb v glavni dejavnosti gospodarskega subjekta. Vrednost tega kazalnika omogoča določitev stopnje donosa na kapital, ki ga prispevajo zunanji vlagatelji.

Z drugimi besedami, imamo opravka z dejanskim donosom denarja, vloženega v investicijski projekt.

Izračunske formule

ROIC je nekakšen kazalnik, ki odraža uspeh podjetja za poročevalsko obdobje, ki je predmet trenutne analize. Potencialne vlagatelje še posebej zanima njen pravilen izračun.

Obstajata dve možnosti za izračun obravnavanega kazalnika. V prvem primeru:

V drugem primeru:

Da bi bili izračuni pravilni, je treba upoštevati pomembno točko. Čiste prihodke od poslovanja je treba obravnavati po odbitku prilagojenih davkov.

Pri izračunu tega kazalnika je treba podatke vzeti iz letnega ali četrtletnega izkaza poslovnega izida, odvisno od posebnih ciljev osebe, ki izvaja analizo.

Za kaj se uporablja?

ROIC se uporablja kot kazalnik, ki kaže na sposobnost določenega podjetja, da ustvari dodano vrednost v primerjavi s konkurenti. Po eni strani, če je raven kazalnika dovolj visoka, se to šteje za dokaz strokovnega in kompetentnega vodstva. Po drugi strani pa lahko visoka vrednost tega koeficienta pomeni, da je vodja podjetja osredotočen le na popolno iztiskanje dobička. V tem primeru je priložnost za rast in razvoj podjetja žrtvovana za dobičkonosnost.

Tako razumemo, da je količnik donosnosti naložb le posreden izraz dejanske vrednosti podjetja.

Izdali smo novo knjigo, Vsebinski marketing na družbenih medijih: Kako priti na čelo naročnikov in se zaljubiti v svojo blagovno znamko.

Naročite se na

Več video posnetkov na našem kanalu - naučite se internetnega trženja s podjetjem SEMANTICA

Vrednost donosnosti naložb v trženju

V zadnjih nekaj letih je spletno oglaševanje ugriznilo na trg radia, tiska in televizije, vse njegove glive pa bodo zavidale njegovi hitrosti rasti. Milijoni proračunov za kontekst že dolgo niso nikogar presenetili, zato vsak oglaševalec postavlja razumno vprašanje: kako natančneje izračunati učinkovitost naložb v oglaševanje in seveda povečati to učinkovitost do kozmičnih višin.

CR = število potencialnih strank ali naročil ali ciljnih dejanj / število ciljnega prometa * 100%

Prejeli ste 100 zadetkov, število ciljnega prometa je 1.000, potem je konverzija 10%.

In kakšen je zaključek o donosnosti oglaševalskega kanala iz zgornje formule? Ja, nobenega.

Ni univerzalne predloge za izbiro KPI -jev: določena metrika ali celo niz meritev je primerna za vsako vrsto dejavnosti v določeni situaciji.

Zgodba o vseh KPI -jih, ki obstajajo v naravi, vas bo zehala, zato sem med njimi izbral najbolj priljubljene, tiste, ki se najpogosteje uporabljajo za analizo učinkovitosti oglaševalskih kampanj na internetu.

Nekaj ​​primerov izračuna KPI za radovedne

  1. CPA (cena na dejanje) - cena dejanja.

CPA nam omogoča, da določimo stroške ciljnega dejanja.

  1. CPO (cena na naročilo) - cena naročila

Tu že izračunamo, koliko nas stane nakup.

  1. ROI (donosnost naložbe) - donosnost naložbe. Koeficient zadetkov! Omogoča vam oceno donosnosti naložbe v oglaševanje.
  1. Vrednost obiska. Koeficient je neprecenljiv za določanje ponudb v oglaševalskih akcijah.

Formula:

Vrednost obiska = Dohodek / Število obiskov

  1. DRR (delež stroškov oglaševanja). To meritev obožujejo spletni trgovci.

Z razlogom sem hvalil ROI. Več o tem vam bom povedal spodaj.

Zdaj pa dejansko o donosnosti naložb v oglaševanju.

Na prvi pogled je izračun donosnosti naložbe videti kot preprosta formula, o kateri sem govoril že na začetku: prihodki - stroški / izdatki * 100. A ni vse tako preprosto.

V idealnem primeru morate od dohodka odšteti ne le stroške oglaševanja, ampak tudi skupne stroške izdelka (stroške izdelave, prevoza, plače zaposlenih itd.). Te dodatne parametre je preprosto treba upoštevati, če je vaša naloga natančno določiti donosnost naložbe.

Enostavnejši način

Uporabljajo ga številni internetni tržniki, tudi pri delu s spletnim oglaševanjem:

Tukaj je za jasnost:

(800 milijard dolarjev prihodka - 400 milijard dolarjev stroškov oglasa) / 400 milijard dolarjev stroškov oglasa * 100 = 100%

To je zelo preprosto in razumljivo, vse lahko preštejete v mislih.

Če se je vaša številka izkazala za pozitivno, lahko domnevamo, da se je naložba izplačala, če je šlo kaj narobe z negativno :(

Napredni način

Formuli dodamo piko:

Donosnost naložbe (obdobje) = (Naložba na koncu določenega obdobja + Dohodek za določeno obdobje - Znesek izvedene naložbe) / Znesek opravljene naložbe

Nakopičeno. Toda formula jasno pove, koliko se je znesek vloženih sredstev povečal do konca izračunanega obdobja.

Zakaj morate izračunati donosnost naložbe

  • en oglaševalski kanal (na primer Direct);
  • več oglaševalskih kanalov (vse oglaševanje na internetu);
  • ločen izdelek (nočna omarica);
  • skupine izdelkov (pohištvo za dom).

Tako lahko vsakdo prepozna prednosti in slabosti oglaševalske akcije za določeno storitev ali izdelek. Zaradi sodobnih sistemov spletne analitike je pridobivanje podatkov za analizo donosnosti naložb postalo lažje, vendar še vedno obstajajo težave. V Google Analytics in Ya.Metrike lahko nastavite cilje, ki sledijo prodaji, vendar če vam stranka ni pripravljena razkriti marginalnosti izdelka (ali koliko je zaslužil) ali vam ne dovoljuje prenosa teh podatkov v analitiko sistemov, potem ne boste mogli izračunati donosnosti naložbe.

Seveda analiza brez nadaljnjih ukrepov ne bo dala ničesar. To je super povečanje učinkovitosti dela.

Zabava je v tem, da kupec ne misli vedno, da bi izdelki najbolje izkoristili njihovo donosnost naložbe. Tu vas čarobna formula ROI prihrani pred zapravljanjem denarja.

Oborožen z znanjem o donosnosti naložb in zmožnostjo izračuna donosnosti, bo specialist PPC vso svojo strast namenil tistim oglaševalskim akcijam, ki kažejo največjo donosnost sredstev. Če se nočne omarice prodajajo bolje kot pufi, se bo največ pozornosti osredotočil na nočne omarice, zvišal CPC in oglase promoviral na najboljše položaje. Pri akcijah s skromno donosnostjo naložbe bo prihranil vaše pošteno zaslužene rublje, tako da bo določil nizko ceno na klik in zmanjšal število oglasov, spremenil pa bo tudi besedila in naredil kopico drugih uporabnih manipulacij.

Posledično se denar pravilno razdeli in dobiček iz kampanj se poveča.

Namig: Analiza ROI naj bo mesečni ritual.

Kaj je glavni cilj vsakega vlagatelja? Učinkovito razporedite svoja sredstva in od tega pridobite največji možni dobiček. Kako pa veste, ali bo naložba v določeno proizvodnjo donosna ali bo, nasprotno, prinesla le izgube. Za te namene je primerno uporabiti količnik donosnosti naložbe - ROI, katerega izračunska formula upošteva čisti dobiček podjetja in višino vloženega kapitala.

Če redno spremljate dinamiko kazalnika in se pravilno odzivate na spremembe njegovih vrednosti, lahko povečate učinkovitost finančnih naložb in, nasprotno, zmanjšate tveganje izgube naložb. Kazalnik donosnosti naložbe (ROI (Return of Investment)), tako kot druga razmerja dobičkonosnosti, je najprimerneje izračunati kot odstotek.

Kaj je ROI? Kako pravilno uporabljati to orodje in katere vrednosti lahko štejemo za normalne?

Kako določiti donosnost naložbe

Da bi čim bolj resnično določili indeks donosnosti naložbe, je treba čim bolj skrbno preučiti donosnost naložbe finančnih sredstev. Najprej je treba jasno razumeti celotno sliko vseh sredstev vlagateljev. Ta postopek lahko vključuje več stopenj:

  • Organizacija finančne analize dejavnosti družbe.
  • Določitev pričakovane velikosti prilog.
  • Izračun glavnih kazalnikov uspešnosti, med katerimi eno od glavnih mest zaseda donosnost naložbe.

Pri analizi in izračunu je nujno upoštevati zunanje dejavnike, ki lahko vplivajo na točnost kazalnikov - spremembe na prodajnih trgih, inflacijo, gospodarske in politične razmere ter druge dejavnike.

Formula za izračun

Indeks donosnosti naložb kaže, ali lahko izkupiček od izvedbe projekta upraviči stroške, ki jih je vlagatelj vložil v ta projekt. Donosnost naložbe se izračuna po formuli:

ROI = PP / I * 100%

kjer je NP čisti diskontirani dobiček za obdobje, ki nas zanima,
In - naložbe v istem obdobju.

Vrednost čistega dobička pa lahko opredelimo na naslednji način:

NP = skupni dobiček - stroški

Mejna vrednost indikatorja je 100%. Če je indeks večji ali enak tej vrednosti, se lahko projekt šteje za uspešnega in donosnega, manj kot 100% - za nedonosnega.

V nekaterih virih lahko najdete alternativno oznako za indeks donosnosti naložb - PI (Indeks donosnosti).

Kazalnik je priročno uporabiti za oceno izvedljivosti projekta v njegovi začetni fazi.

Metode za analizo kazalnikov

V svetovni finančni praksi je analiza donosa naložb običajno razdeljena v dve kategoriji:

  • Diskretne metode.
  • Računovodske metode vrednotenja naložb.

Za čim natančnejši izračun donosnosti naložbe mora vlagatelj ali vodja podjetja upoštevati vsako vrsto stroškov (trženje, oglaševanje, promocijo izdelkov itd.). le v tem primeru se lahko dobljeni rezultat šteje za zanesljivega, napovedi na podlagi njegove analize pa za čim bolj verjetne.

Optimalne vrednosti kazalnikov

Donosnost naložbe bi morala biti višja od možne donosnosti naložbe brez tveganja. Če temu ni tako, se bo vlagatelju preprosto zdelo nedonosno vlagati v takšen posel. Tudi če se zdi, da so tveganja minimalna, se bo bančni depozit brez tveganja najverjetneje zdel privlačnejši za potencialnega vlagatelja.

Dobiček je treba obračunati ne po standardni stopnji (preden se plačajo vsi obvezni davki), ampak ob upoštevanju plačil.

Praksa kaže, da povprečni kazalnik obratnih sredstev ne sme biti manjši od 15-25%, čeprav bo tukaj veliko odvisno od značilnosti določenega področja podjetništva. V okviru panog se lahko osredotočite na naslednje vrednosti koeficientov:

  • Trgovina - 25% ali več.
  • Gradbena podjetja - 22% ali več.
  • Industrijska proizvodnja - 16% ali več.
  • Kmetijstvo - 12% ali več.

Če kazalniki ne dosegajo standardnih vrednosti, lahko poskusite popraviti situacijo, tako da več pozornosti namenite tem področjem:

  • Povečajte prodajno učinkovitost.
  • Povečajte promet sredstev.

Izračun donosnosti naložbe (primeri)

Na primer, podjetje je specializirano za prodajo pisarniškega materiala in svoje dejavnosti raje oglašuje na straneh lokalnega časopisa in v eteru ene od radijskih postaj. Za eno leto so stroški oglaševalske akcije 100.000 rubljev.

Vsakič, ko se nova stranka obrne na podjetje, ga vprašajo, iz katerih virov je prejel informacije. Če iz časopisa ali radia, se skupna vrednost njegovih nakupov hrani na posebnem računu.


Konec leta se naredi analiza. Na primer, izkazalo se je, da so leta 2016 vse stranke, ki so v podjetje prišle z oglaševanjem, prinesle 400.000 rubljev dohodka. Če poznate te številke, lahko izračunate donosnost naložbe (v tem primeru bo to donosnost naložbe v oglaševanje):

ROI = Zasluženi denar / porabljen znesek * 100% = 400.000 / 100.000 * 100% = 400%

Izkazalo se je, da je vsak rubelj, porabljen za oglaševanje, podjetju prinesel 4 rublje prihodkov, kar je zelo dober pokazatelj.

Poskusimo razmisliti, kako deluje koeficient donosnosti naložb pri nakupu in prodaji vrednostnih papirjev. Recimo, da smo se odločili vlagati v delnice Googla in jih kupili za 200.000 rubljev. Leto kasneje se je vrednost delnic povečala na 240.000 rubljev. Kako v tem primeru izračunati donosnost naložbe? Z isto formulo dobimo:

ROI = Zasluženi denar / porabljen znesek * 100% = 240.000 / 200.000 * 100% = 120%

V tem primeru je vsak vloženi rubelj po enem letu prinesel dobiček 20 kopejk.

Iz predstavljenih primerov je jasno razvidno, da je ROI univerzalni finančni instrument, ki lahko olajša življenje tako vlagatelja kot vodje podjetja.

Zakaj morate izračunati svojo donosnost naložbe

  • Določite usodo določenega naložbenega projekta. Preden se odločite za začetek drugega projekta, morate skrbno pretehtati njegovo pričakovano donosnost in učinkovitost.
  • Primerjajte poljubno število projektov in izberite najbolj donosne in obetavne.
  • Je univerzalno orodje za vlagatelje, ki jim pomaga pravilno oceniti finančna tveganja in velikost pričakovanega dobička.

S kakšnimi težavami se lahko soočite v praksi

Vse, kar je opisano zgoraj, je na papirju precej preprosto in jasno. V praksi pa se lahko pri izračunu donosnosti naložbe soočite z nekaterimi težavami:

  • Glavna težava je lahko ocena velikosti prihodnjih finančnih tokov. Dejstvo je, da na finančni sistem (posredno ali posredno) vpliva preveč dejavnikov: nihanja cen materialov in surovin, obrestne mere regulatorja, sezonskost ponudbe in povpraševanja ter drugi makro- in mikroekonomski dejavniki.
  • Nič manj težko ni oceniti diskontno stopnjo; določitev časovne vrednosti denarja, ki omogoča izražanje prihodnjih finančnih transakcij v enotah sedanjega časa.

Morda boste v videoposnetku lažje razumeli, kaj je
Donosnost naložbe (ROI):

ROI (donosnost naložbe) je stopnja donosnosti naložbe. Omogoča vam izračun učinkovitosti naložbe podjetja. V članku vam bomo podrobneje povedali, kaj je ROI, kako ga izračunati, podali bomo formule in primere izračuna.

V tem članku se boste naučili:

Kaj je ROI

ROI je merilo donosnosti naložbe, ki se uporablja za merjenje donosnosti naložbe. Odraža dobičkonosnost projekta v odstotkih - če je vrednost večja od 100%, ali stopnjo izgube - če je vrednost manjša od 100%.

Vprašanje vrednotenja alternativnih predlogov postaja še posebej pomembno zaradi omejenih finančnih sredstev. Pred vlaganjem denarja vlagatelji določijo izvedljivost in pričakovano učinkovitost svojih naložb, za katere izračunajo donosnost naložbe (ROI).

Formula za izračun donosnosti naložbe

Obstaja več formul za izračun donosnosti naložbe. Najpogosteje se uporabljajo naslednje:

ROI = (dohodek - stroški) / znesek naložbe * 100%

Za izračun donosnosti naložbe so potrebni naslednji podatki:

  • stroški - stroški nakupa surovin in potrebščin, dostave, proizvodnje, stroški trženja in oglaševanja itd .;
  • dohodek - končni dobiček od prodaje izdelka ali storitve;
  • znesek naložbe - znesek vloženega denarja.

Normativna vrednost stopnje donosnosti naložbe

Razmerje med dobičkom in zneskom naložbe kaže, kolikokrat je prva večja od druge. Če je posledična vrednost manjša od 100, se naložba ne izplača (glej tudi).

Primer izračuna donosnosti naložbe

Upoštevajmo na pogojnem primeru primerjavo donosnosti naložb v razvoj treh vrst izdelkov:

Naložbe v razvoj

Količina

Nabavna cena

Izdelek 1

Izdelek 2

Izdelek 3

Izračuni:

Izdelek 1 = ((1 350 - 1012) * 9) / 2 804 = 108,5%

Izdelek 2 = ((1 450 - 1015) * 11) / 4 600 = 104%

Izdelek 3 = ((980 - 755) * 8) / 1.581 = 113,9%

Rezultati izračuna kažejo, da ima izdelek 2 najvišjo vrednost z vidika mejne dobičkonosnosti in prinaša več dobička v absolutnem smislu, vendar je donosnost naložbe vanj najnižja. Toda izdelek 3 z najnižjo mejno donosnostjo je pokazal najboljše rezultate v smislu učinkovitosti naložb. Upravitelji lahko prilagodijo politiko promocije izdelka: povečajo obseg izdelka 3, optimizirajo stroškovno ceno, da povečajo mejno donosnost. Hkrati je pomembno ohraniti ravnovesje, tako da dejavnost in povečanje naložb v izdelek 3 ne vodijo do zmanjšanja donosnosti naložb. Za to je pomembno, da ga sproti izračunavamo in spremljamo dinamiko ter pravočasno sprejemamo vodstvene odločitve. ...

Ocena donosnosti za obdobje

Če prejšnji formuli dodate obdobje, vam bo omogočilo oceno donosnosti za obdobje lastništva sredstva in koliko se je znesek vloženih sredstev povečal do konca obdobja:

Donosnost naložbe = (skupna naložba na koncu obdobja + dobiček v obdobju - znesek naložbe v obdobju) / znesek naložbe v obdobju * 100%

ROI = (Dobiček + (Prodajna cena - Nakupna cena)) / Nakupna cena * 100%

kjer je dobiček dohodek, ki je prejet v celotnem obdobju lastništva sredstva (kapitala);
Nakupna cena je cena, po kateri je bilo sredstvo (kapital) kupljeno;
Prodajna cena je cena, po kateri se bo sredstvo (kapital) prodalo ob koncu obdobja imetja.

Formula ROI za izračun učinkovitosti oglaševanja

V oglaševalski industriji se ROI uporablja za merjenje posameznih oglaševalskih akcij. V tem primeru se uporabi poenostavljen izračun, ki ne upošteva stroškov nabave, logistike, plač itd. V oceno so vključeni le stroški oglaševalske akcije. Glede na to je pravilneje, da indikator imenujemo ROMI (donosnost tržnih naložb), saj ocenjuje učinkovitost tržnih naložb. Formula za izračun je videti tako:

  • marža ali marža (glej tudi izračun in analiza dobička iz marže na primeru );
  • proračun oglaševalske akcije;
  • dohodek od oglaševalske akcije.

Če je vrednost kazalnika več kot 100%, to pomeni, da so se naložbe v oglaševanje v celoti izplačale in ustvarile dobiček. Če je vrednost 100%, ste zaslužili dvakrat toliko, kot ste vložili v oglaševalsko akcijo. Negativna vrednost kaže na nasprotno - naložbe v oglaševanje niso bile učinkovite.

Primer izračuna ROMI

Izračunajmo na primer vrednost ROMI, če vemo maržna donosnost (%):

  • maržna donosnost 25%,
  • stroški oglaševanja 190 tisoč rubljev,
  • dohodek 970 tisoč rubljev.

Rezultat: Bruto dobiček = 970 * 0,25 = 242,5 tisoč rubljev.

ROMI = (242,5 - 190) / 190 * 100% = 27,6%

Indikator ROMI ima napake, ker ne upošteva vseh poslovnih stroškov med oglaševalsko kampanjo. Toda v tem primeru je pomembna dinamika sprememb - to je objektiven pokazatelj. To analizo je priporočljivo opraviti vsaj enkrat na mesec. S sledenjem donosnosti naložb jih je mogoče kompetentneje dodeliti, da se poveča donosnost naložbe.

Kakšna je razlika med ROI in ROMI

Razlika med obema kazalcema ROI in ROMI je v tem, da je ROI najbolj splošen koncept in kaže na učinkovitost vsake naložbe. ROI je pravzaprav finančni kazalnik, toda tržniki so ta koeficient sprejeli in ga začeli uporabljati pri ocenjevanju posameznih trženjskih kampanj, zaradi česar se je pojavil bolj poseben primer - kazalnik ROMI - donosnost tržnih naložb.

Analiza ROI

Donosnost naložbe je relativni kazalnik; v primerjalni analizi več naložbenih objektov pomaga identificirati objekt, ki bo prinesel največjo donosnost naložbe. Hkrati so lahko absolutno kazalniki dobička drugih projektov višji.

Po razvrščanju projektov postane očitno, kateri od njih zahtevajo nadaljnji razvoj in promocijo ter katere je treba prekiniti.

Ko govorimo o strukturi donosnosti naložb, obstajajo štiri kategorije potencialnega dobička, ki jih podjetje lahko dobi kot rezultat projekta:

  • zmanjšanje intenzivnosti dela (stroški dela);
  • nižji stroški kapitala (zmanjšanje stroškov materiala, pisarniškega materiala, stroški tiskanja, stroški energije itd.);
  • povečanje produktivnosti dela (običajno doseženo z implementacijo rešitev, ki vodijo do zmanjšanja prisilnega izpada sistema ali povečanja učinkovitosti opravljanja določenih nalog);
  • poslovni dobiček (praviloma gre za povečanje realnega dobička podjetja, ki ga je mogoče doseči s povečanjem ravni prodaje, povečanjem dobička ene stranke itd.).

Pogosto se pojavi vprašanje - zakaj za izračun donosa uporabiti štiri različne kategorije. Odgovor je preprost: vsaka od kategorij prikazuje pomemben vidik relativnih kazalnikov prihodkov / odhodkov. Skupaj vam omogočajo natančno oceno uspešnosti projekta kot celote.

Prednosti in slabosti ROI

Resna pomanjkljivost donosnosti naložb je, da ne upošteva časa dobička. Vsakič, ko je denar vložen v projekt, ga "konzerviramo", dokler ne začne ustvarjati dobička. Denarja, zbranega v enem projektu, ni mogoče vložiti v drugega. Zato morajo vlagatelji pretehtati prednosti zaslužka z naložbami prej, da bi imeli sredstva za druge naložbe.

Obstajajo tudi druge pomanjkljivosti:

  1. Izračun temelji na računovodskem dobičku, ki je lahko odvisen od različnih računovodskih metod.
  2. Donosnost naložbe je relativno merilo in zato ne upošteva zneska naložbe.
  3. Trajanje projekta se ne upošteva
  4. Časovna vrednost denarja se ne upošteva.

Vendar ima ta koeficient tudi prednosti:

  • Izračuni so preprosti in jih je mogoče opraviti precej hitro.
  • Uporablja se dobro znan koncept merjenja donosnosti v odstotkih.
  • Računovodski dobiček je mogoče enostavno izračunati iz računovodskih izkazov.
  • Zajema celotno trajanje projekta.
  • Menedžerji in vlagatelji so navajeni razmišljati v smislu dobička, zato jim je ta metoda bolj razumljiva.

sklepe

Za popolno oceno učinkovitosti naložbenih naložb z vidika lastnika, vlagatelja, banke ali državnih organov je treba upoštevati različne sestavine projekta. Če je oblikovan le en niz kazalnikov uspešnosti, lahko obstaja nevarnost neustrezne predstavitve projekta z vidika drugih deležnikov.

Med igralci, ki v stavnicah stavijo na šport, lahko najdete poslovneže. Ampak niso prišli zaradi zabave. Stave so njihova stvar. Kot pri vsakem poslu je pomembno vedeti, ali se splača ali ne. Za te namene se uporablja finančni izraz donosnost naložbe (ROI), ki dobesedno pomeni "donosnost naložbe".

Kakšne so stopnje ROI (v ruskem jeziku - ROI)? Kako razumeti ROI? Če športne stave obravnavamo kot naložbo v kapital, bo ROI pokazala, kako uspešna je bila v danem časovnem obdobju. Le čas v tem primeru se ne bo meril v dneh in letih, ampak v opravljenih tečajih. Da bi dobili popolno sliko, je treba število stav meriti v desetinah in še bolje - v stotinah ali tisočih.

  • na prvo mesto postavil 100 USD in dobil 150 USD (50 USD - čisti dobiček);
  • v drugem je stavil 120 USD in dobil 180 USD (60 USD - čisti dobiček);
  • v tretjem je stavil 80 dolarjev in izgubil.

Skupni stroški so bili 100 + 120 + 80 = 300 USD, čisti dobiček pa 50 + 60 - 80 = 30 USD. V tem primeru ROI = 30/300 = 0,1 ali 10%. To pomeni, da je povračilo vsake povprečne stopnje 10%. Seveda tega izračuna, ki temelji le na treh stavah, ni mogoče jemati resno. Kot smo že omenili, morate za resničnost statistike temeljiti na stotinah ali tisočih stavah.

Obstaja tudi drug način za ugotavljanje donosnosti naložb v stopnjah, ki je bolj praktičen. Recimo, da je igralec med letom naredil 400 različnih stav. Velikost stave ni bila konstantna, vendar lahko še vedno izračunate približno povprečno velikost ene stave - 200 USD. Konec leta je igralec izračunal svoj kapital in prišel do zaključka, da je ustvaril dobiček na stavah v višini 8.000 $. Potem je ROI = "dobiček" / ("povprečna velikost stave" * "število stav") = 8000 / (200 * 400) = 0,1 ali 10%. Tako kot v prvem primeru smo tudi tukaj dobili donosnost naložbe 10%, zdaj pa ta vrednost temelji na veliki količini statističnih podatkov in je precej zanesljiva.

Treba je opozoriti, da je donosnost naložbe lahko ne le pozitivna, ampak tudi negativna. To se bo zgodilo, če igralec ni prejel dobička in je utrpel izgubo.

Sposobnost izračuna ROI v stavah je v večji meri potrebna za igralčevo samokontrolo. Če je koeficient negativen, mora igralec premisliti o svoji strategiji. Kazalnik ROI preučujejo tudi tisti, ki želijo uporabljati storitve profesionalnih napovedovalcev prekucnikov. Običajno ne dajejo neposrednih ocen svojih dejavnosti, ampak ponujajo le različne informacije, vključno z velikostjo dobička in številom stav. Na podlagi teh podatkov lahko izračunate donosnost naložbe in razumete, kako uspešen je določen omejevalec.

Kako se ROI (ROI) šteje za velikega? Na razdalji nekaj sto stav je ROI 7-12% že zelo dober rezultat. Če vzamemo razdaljo več tisoč stav, potem je "roj" 3-7% že resnično velemojstrski rezultat.

Najpogostejše poškodbe košarke

Kljub vsej svoji eleganci je košarka zelo travmatičen šport. To ...